مدیرکل ارشاد فارس :

همزمان با یاد روز سعدی جشنواره ملی موسیقی در شیراز برگزار خواهد شد

خبرگزای پانا: زمان با یاد روز سعدی از بیست و نهم فرودین ماه به مدت سه روز 150هنرمند از سراسر ایران در قالب جشنواره ملی موسیقی در شیراز گردهم می آیند تا حول شعار همدلی و همزبانی شعر بنی آدم اعضای یکدیگرند را در زادگاه آن شاعر جهانی یعنی شیراز امیخته با نوای دلنشین موسیقی مرور کنند .

کد مطلب: ۳۳۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان این مطلب افزود:آیین های موسیقی شادی های ایرانی با شعار همدلی و همزبانی گوهر'بنی آدم' در سه گروه قومی، ملی و مذهبی برنامه ریزی و به مناسبت یاد روز سعدی در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

بهزاد مریدی گفت: هنرمندان حاضر در این جشنواره از نقاط مختلف ایران زمین ازجمله گیلان، کردستان، آذربایجان، فارس، سیستان و بلوچستان، خاوران ( خراسان جنوبی )، بختیاری، بوشهر، هرمزگان و لرستان حضور خواهند داشت.

مریدی با بیان اینکه از ویژگی های این جشنواره و هدف اصلی پرداختن و حمایت از موسیقی اقوام ایرانی و موسیقی سنتی ایران است گفت: این جشنواره به صورت پژوهشی و به دور از رقابت برای عموم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و استانداری فارس برنامه ریزی شده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس تصریح کرد: این برنامه سه روزه به مشترکات فرهنگی در بین اقوام ایرانی پرداخته و همدلی و همزبانی گوهر'بنی آدم' را به مناسبت یادروزسعدی که برگرفته ازاندیشه های این شاعرپرآوازه می باشد، به عنوان شعار اصلی جشنواره برگزیده است.

دبیرشورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه شب اول جشنواره به استانهای بجنورد، بختیاری و فارس اختصاص یافته است، اعلام کرد: کاشمر، کردستان، گیلان در شب دوم و استانهای سیستان آذربایجان و بوشهر نیز در شب آخر به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

براساس این گزارش جشنواره ملی همدلی و همزبانی موسیقی نواحی ایران از تاریخ 29 الی 31 فروردین ماه در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد، ساعت 20 برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم آزاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار