مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد:

برگزاری مطلوب جشنواره های فرهنگی هنری موجب تقویت هویت ملی ودینی می شود

خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : یکی از نیازهای اصلی جوانان ونوجوانان ما جریان سازی های فرهنگی است وبرگزاری جشنواره هایی که موجب تقویت هویت ملی ودینی وهویت خانوادگی ،محلی ، شهری می شود جای سپاس دارد.

کد مطلب: ۳۳۵۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید جواد حسینی در جلسه ی شورای عالی اجرایی جشنواره فرهنگی هنری استان با اشاره به افزایش فعالیت های پرورشی و تاثیر آن در کیفیت بخشی به عملکرد مدارس افزوده شدن رشته های جدید مربوط به استان خراسان رضوی را مسرت بخش خوانده و با تاکید براین که کار کیفی ارزشمند از دل مدارس حاصل می شود گفت: یکی از نیازهای اصلی جوانان ونوجوانان ما جریان سازی های فرهنگی است و برگزاری جشنواره هایی که موجب تقویت هویت ملی و دینی و هویت خانوادگی، محلی، شهری می شود جای سپاس دارد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره های ویژه ی خراسان رضوی درسطح استانی و در کنار دیگر رشته های جشنواره این مسابقات را زمینه ساز احیای هنرهای بومی و محلی واز عوامل فرهنگ ساز خواند و در مورد برگزاری مطلوب مسابقات تاکید کرد.
براتعلی منصوریان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل نیز دراین جلسه با اشاره به برگزاری مرحله ی استانی سی و سومین دوره ی مسابقات فرهنگی و هنری که از 27 فروردین ماه آغاز خواهد شد گفت: مسابقات امسال به صورت گروه بندی برگزار شده واستان به سه گروه از نظر برخورداری از امکانات تقسیم و شهرستان های هر گروه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
وی افزود: در این دوره از مسابقات سه رشته ی جدید شامل مشاعره، مقاله ی پژوهشی و نقالی به 30 رشته ی مسابقات فرهنگی و هنری اضافه شده ودانش امزان در 33 رشته با یکدیگر به رقابت می پردازند.
منصوریان همچنین گفت: شش هزار و538اثر دررشته ی آوایی و نمایشی و3هزار800اثر در بخش تجسمی ازجمله آثارپذیرته شده دراین مرحله از مسابقات فرهنگی وهنری استان می باشد ودرمجموع بیش از 8هزار دانش اموزمنتخب رشته های فرهنگی وهنری دراین مرحله از مسابقات حضور خواهند داشت.
وی افزود: مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی پسران از تاریخ 27 تا 29 فروردین ،مسابقات ادبی پسران 31 فروردین ،مسابقات ادبی ودستی و تجسمی دختران 1اردیبهشت ،مسابقات کتابخوانی استان به صورت قطبی 2اردیبهشت و مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی دختران نیز 3تا 5 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
معاون مدیر کل سه جشنواره ی ویژه ی استانی شامل مسابقات سرود آموزشگاهی با عنوان "ترنم امید"،جشنواره نمایش های زنگ تفریح وجشنواره ی لالایی خوانی را سه جشنواره ی استانی خواند که با هدف احیای فرهنگ بومی ومحلی در سطح شهرستان ها ونواحی استان برگزارگردیده ومرحله پایانی آن که سطح استان است همزمان با مسابقات فرهنگی وهنری برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار