کودکان خیر از تهران در مشگین شهر مدرسه ساختند

خبرگزاری پانا:قلک های خود را شکستند ، پول های توجیبی خود را روی هم گذاشتند و با دست های خود خشت روی خشت گذاشته و مدرسه ای صدها کیلومتر دورتر از پایتخت و در دامنه سبلان برای همسن و سالان خود ساختند

کد مطلب: ۳۳۱۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،دانش آموزان مدرسه ادب تهران والدین خود را هم برای مشارکت مالی در ساخت مدرسه ای در روستای مزرعه خلف مشگین شهر متقاعد کردند و هم آنها را راضی کردند که تابستان در سفری به دامنه سبلان در ساخت مدرسه این روستا نیز مشارکت کنند.

80 دانش آموز تهرانی تابستان 93 در سفر به روستای مزرعه خلف از صبح تا شب عرق ریختند و اکنون نتیجه بخشش مالی و عرق جبین آنها مدرسه ای مقاوم و مستحکم است که در میان ساختمان های کاهگلی روستا چون نگینی می درخشد.

مدرسه روستای مزرعه خلف جزو مدارس قدیمی و در حال تخریب این شهرستان بود که به دلیل وضعیت نامناسب هموار مورد انتقاد اهالی روستا به ویژه اولیا و دانش آموزان قرار می گرفت و اکنون این مدرسه در کوتاه ترین زمان ممکن تکمیل و تجهیز شده و پذیرای دانش آموزان دختر و پسر دوره اول متوسطه می باشد.

دانش آموزان دبیرستان روستای مزرعه خلف مشگین شهر روز شنبه در آیین افتتاح ساختمان مدرسه تنها کاری که برای قدردانی از همسن و سال های تهرانی خود می توانستند انجام دهند این بود که رو به دوربین های تلویزیون دسته جمعی فریاد زدند که

'دانش آموزان مدرسه ادب تهران تشکر - تشکر'.

مدیر آموزش و پرورش مشگین شهر در آیین افتتاح این دبیرستان گفت: این مدرسه با زیربنای 310 متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط دانش آموزان مدرسه غیر انتفاعی ادب تهران ساخته شده است.

محمد رسول حسین نژاد افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز مشگین شهر با اولیا و مربیان مدرسه غیر انتفاعی ادب تهران هماهنگی کرده و 80 دانش آموز تهرانی در این روستا حاضر شده و علاوه بر تقبل هزینه احداث مدرسه خود نیز در ساخت بنا مشارکت کردند.

شهرستان مشگین شهر در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل و در دامنه سبلان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار