جلسه سازمان دانش آموزی خراسان شمالی باسازمان میراث فرهنگی وگردشگری

خبرگزاری پانا: جلسه هم اندیشی سازمان دانش آموزی خراسان شمالی با سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان جهت همکاری و عقد تفاهم نامه در دفتر مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان برگزارشد.

کد مطلب: ۳۱۷۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،مجید مصباح مدیرسازمان دانش آموزی استان در این نشست با ارائه گزارش از فعالیت های سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی خراسان شمالی بیش از 22 هزار دانش آموز و 2 هزار مربی پیشتاز و فرزانه عضویت دارد.

وی با بیان اینکه، استان خراسان شمالی، استان نوپا و سرشار از منابع گردشگری ، تاریخی و فرهنگی است افزود: برای آشنایی با تاریخ، فرهنگ و سیستم گردشگری نیاز به تسهیلات و همکاری لازم است.

مصباح تصریح کرد: در زمینه معرفی و شناسایی آثارگردشگری به دیگر استان ها ، سازمان دانش آموزی آمادگی کامل برای استفاده از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان دارد.

وی همچنین افزود:سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان برای ایام نوروز در جهت همکاری و معرفی استان در ارائه تبلیغات، از طریق CD بروشور، نقشه و ... می تواند از تشکلات دانش آموزی استفاده نماید.

در ادامه نشست ، شیرزاد محمدپور معاون سازمان دانش آموزی استان نیز با اشاره به اینکه، سازمان دانش آموزی با دیگر نهادها از جمله کمیته امداد با نام یاران امداد، برق با نام یاران انرژی تفاهم نامه و همکاری تنگانگ دارد گفت: سازمان دانش آموزی استان آمادگی کامل برای بستن تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی در جهت معرفی و توانمندیهای استان دارد.

محمدپوربا اشاره به اینکه،سازمان دانش آموزی ، آمادگی کامل از ظرفیت دانش آموزان در معرفی و شناسایی استان در اردوهای شهرستانی، استانی و کشوری (ملی ) داردگفت: خبرگزاری پانا نیز می تواند درجهت تهیه خبر،گزارش و تصاویر همکاری نماید.

محمدسویدانلویی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع و گردشگری استان نیز در این نشست گفت: حضور سازمان دانش آموزی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به فال نیک می گیریم و امیدواریم که این دو نهاد با همکاری همدیگر در معرفی استان برای دیگر اقشار مؤثر باشند.

وی افزود: باحضور 170 هزاردانش آموز و 50 هزار دانشجو در استان بتوانیم معرف خوبی در همه ی قابلیت های گردشگری ومیراث فرهنگی وصنایع دستی موجود باشیم.

سویدانلویی اظهارداشت: در این زمینه باید برنامه ریزی درست متناسب با مطالبات استانی داشته باشیم و همچنین همه مسئولیت داریم که برنامه خوبی تولید و ارائه نماییم.

وی افزود: سازمان گردشگری ،صنایع دستی و میراث فرهنگی به عنوان یک نهاد فرهنگی، معلمان کارشناسی ترین افراد و دانش آموزان موثرترین نقش اساسی در جامعه فرهنگی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان در ادامه افزود:با برگزاری اردوی دانش آموزی یک روزه وچند روزه در سطح شهرستان ها و استان می توانیم در معرفی اماکن گردشگری و میراث فرهنگی به دانش آموزان کمک نماییم.

وی با اشاره به اینکه، استان خراسان شمالی دارای نشانه های فرهنگی و مقاصد گردشگری ناشناخته دارد گفت: در این راستا به دنبال سود نیستم بلکه می خواهیم اقتصاد استان را فعال کنیم که در این زمینه نیاز به همکاری داریم.

در ادامه محسن عباسی معاون گردشگری استان نیز گفت انشعاب و معرفی آثار هنری و گردشگری باید از مدارس توسط فرهنگیان و دانش آموزان آغاز شود.

وی افزود: برگزاری اردوی درون استانی، معرفی جاذبه های گردشگری در تمام سنین ، گسترش و معرفی قابلیت های گردشگری ومیراث فرهنگی وصنایع دستی و حضور فعال خبرگزاری پانا از اهم برنامه های این دو نهاد است.

عباسی اضافه کرد: برای معرفی آثار تاریخی و صنایع دستی می تواند از حضورفرهنگیان و دانش آموزان در فضای مجازی استفاده نمود.

عابدی معاون صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان برای آشنایی با صنایع دستی و گردشگری و همچنین معرفی مشاغل حرفه ای ، آموزش به دانش آموزان آمادگی کامل دارد.

وی افزود: برگزاری فستیوال های هنری از تولیدات دانش آموزان، برگزاری نمایشگاه ها و بازدید دانش آموزان می تواند در معرفی توسعه فرهنگی و گردشگری استان مفید باشد.

در پایان نشست، پیش نویس تفاهم نامه ای که توسط سازمان دانش آموزی استان تدوین و تنظیم شده بود جهت بررسی کارشناسانه تقدیم مدیرکل میراث فرهنگی و استان شد تا پس از نهایی شدن در آینده ی نزدیک تفاهم نامه با عنوان " یاران گردشگری " فی مابین سازمان دانش آموزی استان و اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری منعقد و اجراگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار