اعدام قاتل یک مادر و دختر پس از ۱۹سال

خبرگزاری پانا :صبح هفدهم دی سال ۱۳۷۴ وقتی یکی از اهالی روستای مغان به منزل مادر و دختر امانتدار رفت، با صحنه ای وحشتناک روبه رو شد.

کد مطلب: ۳۱۲۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، صبح هفدهم دی سال ۱۳۷۴ وقتی یکی از اهالی روستای مغان به منزل مادر و دختر امانتدار رفت، با صحنه ای وحشتناک روبه رو شد.

جسد خون آلود صغری دختر ۴۰ساله پیرزن کف اتاق قرار داشت و پیرزن ۷۲ساله نیز درحالی که آثار ضرباتی بر سرش نمایان بود، آخرین نفس های زندگی اش را می کشید و خیره به جسد دخترش می نگریست.
دقایقی بعد اهالی روستا، پیکر نیمه جان او را به بیمارستان رساندند ولی او روز بعد و قبل از آن که بتواند کلامی درباره این جنایت هولناک بر زبان جاری کند، جان خود را از دست داد و بدین ترتیب تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت آغاز شد. پیرزن و دخترش امین اهالی روستا بودند و مردم امانت های گران قیمت خود را به آن ها می سپردند. آثار زخم روی دست دختر و بریده شدن لاله های گوش او حاکی از آن بود که طلاهای او به سرقت رفته است اما دزدان نتوانسته اند به صندوقچه امانات مردم دسترسی پیدا کنند.
تحقیقات کارآگاهان درحالی با صدور دستور قضایی ادامه یافت که کارآگاهان عملیات خود را روی افراد سابقه دار محلی متمرکز کردند تا این که اسفندسال بعد؛ ماموران انتظامی با راهنمایی های قاضی یزدان پناه (قاضی شعبه اول دادگستری چناران) و پس از یکسری فعالیت های اطلاعاتی موفق شدند ۳ تن از عاملان این جنایت را که شب حادثه با یک پیکان قرمز رنگ وارد روستا شده بودند، شناسایی و آنان را در چند عملیات جداگانه دستگیر کنند.
متهمان که ۲ برادر بودند و به همراه جواد راننده خودرو مورد بازجویی قرار گرفته بودند به صراحت ارتکاب قتل را پذیرفتند. ۲ برادر که از عاملان اصلی جنایت بودند، اعتراف کردند: می دانستیم مادر و دختر مذکور طلاها و اشیای گران قیمت اهالی را نگهداری می کنند و شب حادثه نیز آن ها برای حفاظت از امانت های مردم به مجلس عروسی که در روستا برپا بود، نرفته بودند به همین خاطر به آرامی از بالای دیوار گلی منزل بالا رفتیم و فیوز کنتور برق را قطع کردیم اما هنگامی که به صندوقچه امانت ها رسیدیم ناگهان دختر پیرزن با سروصدای ایجاد شده از خواب بیدار شد، چون می دانستیم او ما را می شناسد قیچی خیاطی را که روی زمین افتاده بود برداشتیم و ضرباتی را به او زدیم و سپس با چوبدستی که همراه داشتیم به سر هر دوی آنها کوبیدیم و با برداشتن طلاهای دختر از محل فرار کردیم.
پس از اعترافات صریح متهمان، یکی از آن ها که حسین نام داشت، در فرصتی مناسب و با نیرنگ خاصی از چنگ ماموران گریخت. این پرونده برای دستگیری او همچنان مفتوح است اما برادر او به اتهام ارتکاب قتل به اعدام و "جواد" راننده خودرو که در قتل نقشی نداشت، به خاطر مشارکت در سرقت به تحمل ۴سال زندان محکوم شد. بنابراین گزارش بعد از طی مراحل قانونی و گذشت سال ها از این ماجرا، حسن جوانی که در هنگام وقوع جنایت ۲۳سال داشت، چندی قبل در زندان مشهد به دار مجازات سپرده شد.
منبع: داغ نیوز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار