گیلان استان پیشگام در شعر و ادب کشور است.

خبرگزاری پانا : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: گیلان استان پیشگام در شعر و ادب کشور است.

کد مطلب: ۳۰۲۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ، فیروز فاضلی عصر پنجشنبه 18 دی در حاشیه مراسم شب شعر وحدت (چهارمین شب شعر «ترانگیزان») که به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) در تالش برگزار شد، اظهار کرد: شب شعر «ترانگیزان» تاکنون سه محفل شعری را با موضوعاتی مانند طنز، عاشقانه و عاشورایی برگزار کرده و چهارمین شب شعر از این سلسله محفل‌هاست که برای نخستین بار در یک شهرستان برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه چهارمین شب شعر «ترانگیزان» با همکاری این اداره کل و فرمانداری تالش برگزار شده است، گفت: جواد محقق، اسماعیل امینی، محمود اکرامی‌فر، مصطفی محدثی خراسانی، رسول پیره، محمدرضا خبوشان، سیداحمد نادمی و میلاد عرفان‌پور از شعرای شناخته شده کشور در شب شعر مذکور حضور داشتند.

به گفته وی، در شب شعر ترانگیزان، همچنین گروهی از شاعران محلی تالش و تعدادی از شعرای اهل سنت این منطقه سروده‌های خود را درباره میلاد رسول اکرم (ص) قرائت کردند.

فاضلی یادآور شد: شب شعر ترانگیزان سلسله شب شعری است که بنیاد ادبیات داستانی در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌کند و گیلان یکی از استان‌های پیشگام در شعر و ادب کشور محسوب می‌شود.

به گفته وی، بالغ بر 15 انجمن ادبی در داخل مجتمع‌های فرهنگی‌هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مستقر است که برگزاری شب شعر بر همین اساس در استان پی‌ریزی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان با اشاره به اینکه تالش منطقه‌ای مستعد در بحث شعر و فرهنگ و هنر است، عنوان داشت: بحث تمرکززدایی از مرکز استان یکی از برنامه‌های ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار