رونمایی از دو مجموعه شعر پایداری در آئین گرامیداشت استاد عباسیه کهن

رشت (پانا) - مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان اعلام کرد همزمان با گرامیداشت شانزدهمین سالروز درگذشت استاد زنده یاد «سید محمد عباسیه کهن» از مجموعه شعر پایداری«مکتب مهتاب» و «سرفه با طعم خردل» رونمایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۴۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از دو مجموعه شعر پایداری در آئین گرامیداشت استاد عباسیه کهن

به گزارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، «حسین مصطفی پور» اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت شانزدهمین سالروز درگذشت استاد زنده یاد «سید محمد عباسیه کهن» مراسمی با حضور شاعران مطرح استان گیلان برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: در این مراسم از ۲ مجموعه شعر پایداری «مکتب مهتاب» سروده شاعر فقید استاد عباسیه کهن و «سرفه با طعم خردل»سروده شاعر جوان فرزاد حسین زاده رونمایی می‌شود.

وی افزود: در این مراسم که ساعت ۵ عصر روز شنبه (۵ تیرماه۱۴۰۰) در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا برگزار خواهد شد استاد «فرامرز محمدی پور» سخنرانی خواهد کرد.

گفتنی است، با نگاهی کوتاه به مجموعه آثار شاعر گیلانی ـ سید محمد عباسیه کهن ـ در می یابیم که بیش از نیمی از سروده های وی به مضامین و مفاهیم آیئنی اختصاص دارد.

عباسیه کهن، شاعری متعهّد با التزام شیعی است که این التزام او را به سمت برقراری روابط اندیشمندانه و دین مدارانه با اجتماع و مردم عصر خویش سوق داده است. او شعر آئینی را نه تنها به عنوان یک دستور دینی و تکلیف شرعی، بلکه نخست به عنوان یک رسالت اجتماعی، به اعتبار انسان بودنش و تعهّد به جامعه بشری می سراید.
سید محمد عباسیه‌کهن شاعر توانا و خوش‌قریحه گیلان در سال ۱۳۲۵، در بندرانزلی به دنیا آمد و در تیر ماه ۱۳۸۴ دار فانی را وداع گفت.

وی تا پایان حیات خود با حوزه هنری گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و شهرستان صومعه سرا، شورای شعر و موسیقی صدا و سیما استان گیلان و با تعدادی از مطبوعات استان همکاری داشت.
زنده یاد سید محمد عباسیه کهن علاوه بر اینکه دبیر موفق و نمونه کشوری بود یک محقق و پژوهشگر به نام بود که آثار منتشر شده او عبارتند از:
به رنگ نیلوفران، مجموعه شعر، ۱۳۷۱
شعر من عشق، مجموعه شعر، حوزه هنری، ۱۳۷۶
داوینچی آه می‌کشد، مجموعه شعر، ۱۳۸۲
یک کاروان شقایق، مجموعه شعر، ۱۳۸۲ می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار