عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با پانا:

سود فروش سلاح مانع از تحقق جهان عاری از خشونت می شود

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته با گفت و گوی تمدن ها و حال با شعار جهان عاری از خشونت سعی در گفتمان سیاسی برای ساختن جهانی بهتر داشته ایم.

کد مطلب: ۲۹۳۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای در گفت و گو با خبرگزاری پانا با اشاره به اینکه امیدوارم یک روزما شاهد جهان عاری از خشونت باشیم، اما همیشه در دنیا خشونت و جنگ وجود دارد، گفت: همواره شعار کشور ما صلح جهانی بوده است و من فکر می کنم حداقل تاثیر همایش جهان عاری از خشونت این است که تبلیغات منفی قدرت ها را بر علیه جمهوری اسلامی ایران تا حدودی در جهان خنثی می کند.
وی در ادامه افزود: برگزاری چنین همایش های قطعا تاثیرات مثبت بر افکار عمومی خواهد داشت و امیدوارم این تاثیر مثبت را بر سیاست مداران قدرت های بزرگ جهان مانند آمریکا نیز داشته باشد و استکبار جهانی از تولید و گسترش سلاح های کشتار جمعی و غیر متعارف صرف نظر کنند. به هر حال دنیا باید به سمت حذف وسایل خشونت در جهان پیش برود و اگر ما این ارداه و خواستن را در دولت مردان دنیا ببینیم قطعا جهان به سمت عاری از خشونت پیش می رود.
این عضو کمیسیون امنیت ملی، معتقد است که قدرت های بزرگ جهانی سود فراوانی از فروش و تولید صنایع نظامی کسب می کنند. به همین جهت آنها امکانات خشونت را تولید می کنند و این بخشی از واقعیت این دولت هاست. اگر تروریست و خشونت در دنیا نباشد، صنایع نظامی آنها نیز تعطیل می شوند و این دو مقوله به هم مربوط است. اما همواره یک پارادوکس در این میان وجود دارد که آن ها از سوی تروریست را محکوم می کنند واز سوی دیگر آن ها را با سلاح و هزینه های مالی حمایت می کنند و این گواه این است که خود آنها عامل خشونت در نیا هستند.
احمد شوهانی در خصوص افزایش و جنگ افروزی در میان ملت های مسلمان خاطر نشان کرد: استکبار جهانی با شیوه خاصی جنگ و خشونت را از خود دور کرده و به خاور میانه و جهان اسلام کشانده و با این روش هم سلاح های خود را به فروش می رسانند و سلاح های جدید را آزمایش می کنند. در واقع پولی را که برای نفت داده اند، پس می گیرند و به اهداف سیاسی نیز می رسند. این قدرت ها خود را همراه و همسو با شعار جهان عاری از خشونت می دانند و با لشگرکشی به عراق، سوریه و کشورهای دیگر مانند یمن می خواهند دایه دار مبارزه با تروریست باشند اما به نوعی اقدامات دو سو دارند و تروریست را رواج می دهند.
وی در پایان به صلح جویی و امنیت کشور ایران اشاره کرد و گفت: کشور ما در طول تاریخ هیچگاه متجاوز نبوده و همیشه از خود در برابر متجاوزان دفاع کرده و ما همواره مدافع صلح و امنیت بوده ایم. در گذشته با گفتگوی تمدن ها و حال با شعار جهان عاری از خشونت سعی در گفتمان سیاسی داشته ایم. اما در عین حال که صحبت از صلح و امنیت می کنیم، از توان نظامی بالایی نیز برخوردار هستیم و به لحاظ دفاعی امنیت بر کشور حکمفرماست و تروریست های کشورهای همسایه نتوانستند به سمت ایران بیایند چون قطعا جرات این کار را ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار