رئیس گروه مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پ

658 نفر مبتلا به ویروس HIV در استان همدان شناسایی شدند

خبرگزاری پانا: رئیس گروه مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از شناسایی 658 نفر مبتلا به ویروس HIV تا تاریخ 30 شهریور سالجاری در استان همدان خبر داد.

کد مطلب: ۲۹۱۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، "سیدجلال بطحایی" چهارشنبه در کمیته پایش ایدز شهرستان همدان، اظهار کرد: از مجموع مبتلایان شناسایی شده در استان همدان که 658 نفر هستند، 394 نفر سهم شهرستان همدان است از این تعداد 241 نفر وارد مرحله بیماری ایدز شده اند.

وی افزود: در حال حاضر 143 نفر تحت درمان هستند همچنین تا کنون 234 مورد مرگ ناشی از بیماری ایدز در استان همدان داشته ایم که در این راستا سهم شهرستان همدان 135 نفر است.

بطحایی خاطرنشان کرد: میزان شیوع بیماری ایدز در زنان تن فروش 12 درصد است و در معتادان تزریقی که در داخل زندانها هستند 50 برابر بیشتر از مردم عادی جامعه است.

وی گفت: در کمیته آموزش پیشگیری از ایدز باید به چندین نکته توجه کرد که شامل استفاده از داروهای جایگزین، توزیع سرنگ و سوزن، مشاوره و آموزش HIV ، درمان ضد رترو ویروسی، ارائه وسایل پیشگیری و درمان بیماری آمیزشی، مشاور روانی، واکسیناسیون و مراقبت و درمان هپاتیت و تشخیص و درمان سل است.

بطحایی تاکید کرد: در سالجاری برای کاهش آمار مرگ مبتلایان به ایدز ناشی از سل عمل غربالگری سل در مبتلایان بررسی می شود تا آمار فوتی های مبتلایان به ایدز در این زمینه کاهش یابد.

وی گفت: کلینیک های مثلثی آزمایش تشخیص ایدز را به صورت رایگان بررسی می کنند که هر فردی می تواند به این مرکز مراجعه کند.

بطحایی یادآور شد: پیش بینی می شود در کشور 80 هزار نفر درگیر ایدز باشند که شاید تعداد زیادی از آنها از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی گفت: راه انتقال ایدز در کلان کشور 67.2 درصد از طریق اعتیاد تزریقی است اما درسال 92 روش انتقال ایدز از طریق اعتیاد تزریقی 45.5 درصد است.

وی ادامه داد: در سال 92 تنها 37 درصد مبتلایان شناساییو ثبت شد همچنین 2.9 درصد روش انتقال ایدز از مادر به کودک است.

بطحایی تصریح کرد: تعداد مراکز دی آی سی باید افزایش یابد چرا که اگر خانمی در طول یک روز سه ساعت وقت خود را در این مرکز بگذراند سه ساعت کمتر وقت برای انتقال ایدز دارد که به این ترتیب می توان با افزایش تعداد مراکز دی آی سی در کاهش آمار مبتلایان تاثیر گذاشت.

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار