مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر :

ترویج فرهنگ حجاب وعفاف در سند تحول بنیادین جایگاهی ویژه دارد

خبرگزاری پانا : مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : در سند تحول بنیادین ، به حجاب و عفاف برای تربیت انسان تراز جمهوری اسلامی با دیدی ویژه نگریسته می شود به گونه ای که مدرسه کانونی فرهنگی برای پرورش دانش آموزان و تمامی معلمین ، مربی پرورشی هستند.

کد مطلب: ۲۹۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، در دومین نشست تخصصی کارگروه حجاب و عفاف که با حضور رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، زهراعرفان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر و مدیران مدارس دخترانه شهرستان بوشهر برگزارشد ، رضایی ضمن اشاره به پاسداشت حجاب و عفاف از سوی حضرت زینب (س) در واقعه تاریخ ساز کربلا گفت : از دغدغه های حضرت زینب (س) و اسرای کربلا این بود تا در آن شرایط دشوار حجاب خود را از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام حفظ کنند تا نشان دهند زن مسلمانی که با تعالیم اسلامی پرورش یافته است برای حفظ حجاب خود تمامی سختیها را به جان می خرد و اینگونه شد که حجاب حسینی آنان در تاریخ عاشورایی ، جاودانه ماند.

رضایی افزود: در سند تحول بنیادین ، به حجاب و عفاف برای تربیت انسان تراز جمهوری اسلامی با دیدی ویژه نگریسته می شود به گونه ای که مدرسه کانونی فرهنگی برای پرورش دانش آموزان و تمامی معلمین ، مربی پرورشی هستند و به طبع با افزایش دانش و آگاهی دانش آموزان در کنار مربیان وارسته ، مومن و آگاه به اندیشه های غنی اسلامی در خصوص تاثیرات حجاب و عفاف ، برای حفظ صیانت ارزشهای والای الهی و انسانی قشر جوان و آینده ساز کشور ، معرفت و بصیرت را در دانش آموزان ارتقا داده و مصونیت این امانت های الهی را در روزگار پر فتنه امروزی که دشمنان اسلام و انقلاب برای ریشه کن کردن ارزشهای اسلامی و انقلابی کمر همت بسته اند، تضمین کنیم.

رضایی افزود : امروز باید به علل و ریشه بد حجابی و بی حجابی توجه کرد تا بتوانیم از تبدیل ارزشها به ضد ارزشها جلوگیری کنیم و آگاه باشیم حجاب و عفاف اصلی است که باید از دوران کودکی ،از مهد کودک ها ، پیش دبستانی ها و دبستان ها در روح وجان فرزاندانمان شکوفا شده ، ملکه وجود آنان گردد تا ایشان را در طول دوران زندگی خود از هرگونه گزندی مصون دارد.

زهرا عرفان مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت : عفاف ریشه عمیق درونی و ثمره آن حجاب است که در ظاهر بروز می کند و دستگاه عظیم انسان ساز آموزش و پرورش نقش مهمی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ایفا می کند.

عرفان افزود: با افزایش بصیرت و آگاهی در دانش آموزان و بخصوص دانش آموزان مقطع ابتدایی و آموزش و همراهی خانواده ها در این امرمهم اجتماعی می توانیم جامعه ای سالم پیش روی داشته باشیم.

در پایان هر یک از شرکت کنندگان نظرات و راهکارهای خود را جهت ترویج هرچه بهتر فرهنگ حجاب و عفاف در بین دانش آموزان بیان کردند.

خبر نگار : زمزم عرفان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار