انجام اولین عمل جراحی تعویض مفصل زانو در شهرستان مرودشت

خبرگزاری پانا: یك زن 64 ساله عمل جراحی تعویض مفصل زانو را در مركز آموزشی درمانی شهید مطهری شهرستان مرودشت در استان فارس با موفقیت پشت سر گذاشت.

کد مطلب: ۲۸۴۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، متخصص ارتوپدی مركز آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت یكشنبه 2 آذر در این خصوص گفت: این عمل جراحی برای اولین بار است كه در یك شهرستان خارج از مركز استان با موفقیت انجام می‌شود.
ابطحیان ادامه داد: این خانم 64 ساله دچار بدشكلی، تخریب و انحراف زانو شده و علی‌رغم درمان‌های غیرجراحی انجام شده،‌ بهبودی در وضعیت او ایجاد نشده بود.
این پزشك متخصص اضافه كرد: حال عمومی بیمار خوب است و با گذشت 2 روز بر روی پای خود راه رفته و کارهای شخصی خود را انجام می‌دهد و 3 تا 4 روز دیگر مرخص خواهد شد.

ابطحیان در پاسخ به این سئوال كه عمل تعویض مفصل زانو برای چه بیمارانی تجویز می‌شود، گفت: معمولا این شیوه درمانی برای بیمارانی که دچار عوارضی مانند سائیدگی شدید زانو، تخریب مفصل و سائیدگی‌هایی که علل آن آسیب رباط و شکستگی قبلی بوده تجویز و انجام می‌شود.
این پزشك متخصص خاطرنشان كرد: معمولا انجام این عمل را برای افراد بالاتر از 50 سال تجویز می‌كنیم و بعد از انجام عمل به‌مدت یك‌هفته بیمار بستری و تحت نظر است اما یك روز بعد از انجام عمل، بیمار با حضور پزشك و پرستار راه رفتن را شروع می‌كند.
ابطحیان تاكید كرد كه عمل تعویض مفصل زانو، یك عمل جراحی در راستای بازتوانی و افزایش توان فعالیت و کارایی مفصل زانو در بیماران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار