معاون بهره برداری آبفای کشور در گفت و گو با پانا مطرح کرد:

استفاده از آب بازچرخانی فاضلاب در صنایع/کاهش آلودگی سفره های زیر زمینی

خبرگزاری پانا: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: بازچرخانی آب درصنایع از آلودگی سفره های زیر زمینی کم می کند و باید کاری کنیم تا صنایع آب به جای مصرف آبی که قابلیت شرب دارد آب تصفیه شده فاضلاب را استفاده کنند.

کد مطلب: ۲۸۳۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد

علی اصغر قانع در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا، اظهار کرد: برای نخستین بار در بودجه برای آب شرب روستایی شاهد افزایش 200 میلیارد تومانی بودیم که خوشبختانه دولت این بودجه را به شکل متمرکز تأمین کرده است.


وی تصریح کرد: نیاز اعتباری در بخش تأمین آب شرب روستایی بیش از 9 هزار و هفتصد میلیارد تومان است و امیدواریم در سال 94 با تأکید وزارت نیرو و با همکاری سازمان مدیریت این عدد به دو برابر برسد و تا حدودی مسأله آب شرب را در روستاها برطرف کند.


معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور، در مورد آلودگی منابع آب های زیر زمینی، عنوان کرد: نباید برای فاضلاب مصرف جدیدی که همراه با توسعه باشد ایجاد کنیم زیرا بسیاری از مصارف موجود را صنایعی تشکیل می دهند که آب های زیر زمینی را برداشت می کنند.


قانع افزود: تأکید وزارت نیرو بر این استفاده پس آب فاضلاب در بخش صنایع است تا آبی که قابلیت مصرف دارد از مصرف صنایع خارج شود و در این شرایط بازچرخانی آب به خودی خود از آلودگی سفره های زیر زمینی جلوگیری می کند.


وی خاطر نشان کرد: باید موضوع پسآب را بر استفاده چندباره مورد توجه قرار دهیم و چندین بار از یک مولوکول آب در بخش باز چرخانی استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار