نخستین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان کرج برگزار شد

خبرگزاری پانا: در نخستین کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان؛ معاون فرماندار کرج از مدیران شهرستان کرج خواست تا با ارسال پیشنهادات کارشناسی و تخصصی به دبیرخانه کارگروه ، برای رفع مشکل بیکاری در شهرستان تلاش نمایند.

کد مطلب: ۲۸۲۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، کوچکی، معاون برنامه ریزی و اداری و مالی فرمانداری ویژه شهرستان کرج، در این جلسه گفت: ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری، یکی از مهمترین اولویتهای دولت تدبیر و امید است و دولت از طرح های پیشنهادی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در پروژه های اشتغال زا استقبال می کند.
معاون فرماندار کرج از مدیران شهرستان کرج خواست تا با ارسال پیشنهادات کارشناسی و تخصصی به دبیرخانه کارگروه ، برای رفع مشکل بیکاری در شهرستان تلاش نمایند.
وی ، بندهای زیربنایی ابلاغی به ادارات شهرستان را شامل گسترش فعالیت واحدهای اقتصادی کوچک و مشاغل بومی (کشاورزی ،دامپروری ، شیلات ،صنایع دستی و فعالیتهای خدماتی ، صنفی و صنعتی)، شناسایی و بررسی زیرساختهای لازم برای توسعه بنگاههای اقتصادی، کشف حلقه های مفقوده در اقتصاد شهرستان، تکمیل چرخه های اقتصادی موجود، بررسی مشکلات طرحهای نیمه تمام، شناسایی مشاغل و ظرفیتهای خالی شهرستان کرج و اهمیت بیشتر به مشاغل خانگی عنوان نمود.
معاون فرماندار کرج در ادامه ارایه طرح و راهکار برای آموزشهای مورد نیاز جهت توانمندسازی نیروهای کار،فعالسازی و توسعه کارگاهها و تلاش برای بازار یابی تولیدات داخلی را از دیگر مصوبات این کارگروه برشمرد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذاری در استان البرز و شهرستان کرج و تاثیر آن در اشتغال زایی ، گفت: یکی از مشکلات کلانشهر کرج ، پیچ و خم های اداری برای جذب سرمایه گذار است که دستگاههای اجرایی می بایست با تسهیل چرخه اداری، بستر را برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذار فراهم کنند .
در این کارگروه همچنین پیرامون موضوعات اشتغال زندانیان و مشاغل خانگی بحث و تبادل نظر شد و دستگاههای اجرایی کرج به ارایه راهکار دراین زمینه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار