در کنگره سالانه چشم پزشکی ایران؛

بررسی کسب و کار در چشم پزشکی با حضور وزیر بهداشت

خبرگزاری پانا:دبیر علمی بیست و چهارمین كنگره سالانه چشم پزشكی ایران، از بررسی مسائل جنبی کسب و کار در حوزه چشم پزشکی با حضور وزیر بهداشت و نمایندگان چشم پزشک مجلس در روزهای برگزاری کنگره خبر داد.

کد مطلب: ۲۸۰۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دكتر مسعود سهیلیان اظهار داشت: برنامه های كنگره بیست و چهارم از نظر كمی و كیفی نسبت به برنامه های كنگره های سال های گذشته در سطح بالاتری قرار دارد.

وی توضیح داد: برنامه های این كنگره سه روز پیش از افتتاح رسمی كنگره یعنی از روز شنبه هشتم آذرماه با برگزاری برنامه های آموزشی آغاز می شود.

سهیلیان با بیان اینكه در روز یكشنبه نهم آذرماه نیز یك برنامه آموزشی دیگر برگزار می شود، در مورد برنامه روز دوشنبه دهم آذرماه اظهار داشت: در این روز برنامه های فوق تخصصی در پنج گروه تخصصی قرنیه، شبكیه، گلوكوم، آكلوپلاستیك و استرابیس با برگزاری 17 برنامه مرتبط با این گروه ها اجرا می شود.

وی گفت: بیست و چهارمین دوره كنگره چشم پزشكی ایران، از روز سه شنبه 11 آذرماه به صورت رسمی افتتاح می شود و طی آن 40 كارگاه و 11 سمپوزیوم برگزار می شود.

سهیلیان افزود: روز پنجشنبه 13 آذرماه علاوه بر برگزاری مراسم اختتامیه كنگره چشم پزشكی، كنگره پرستاری و برنامه مشتركی برای اپتومترها به منظور افزایش سطح علمی آنها نیز برگزار می شود.

دبیر علمی بیست و چهارمین كنگره سالانه چشم پزشكی ایران، در مورد تعداد مقالات ارسال شده به این كنگره گفت: تعداد 368 مقاله به این كنگره ارسال شده است كه از این تعداد 102 مقاله پذیرفته شده كه به صورت سخنرانی و تعداد 251 به صورت پوستر ارایه می شود.

سهیلیان افزود: همچنین 20 فیلم از تعداد 70 فیلم ارسال شده به این كنگره برای شركت در جشنواره فیلم پذیرفته شده است و از حدود 90 عكس ارسال شده نیز تعداد 10 عكس برای ارایه در كنگره پذیرفته شده است.

این فوق تخصص جراحی شبكیه در مورد تعداد مهمانان خارجی شركت كننده در این كنگره گفت: 30 مهمان خارجی از كشورهایی مانند آمریكا، سوئیس، فرانسه، آلمان، هلند، كویت و امارات كه تعدادی از آنها چشم پزشكان ایرانی مقیم خارج از كشور هستند، در این كنگره حضور خواهند داشت.

سهیلیان در مورد برنامه های جدید كنگره امسال چشم پزشكی ایران اظهار داشت: یكی از این برنامه ها "برنامه چشم پزشكان جوان" است كه طی آن چهار برنامه در حوزه های تخصصی قرنیه، شبكیه، گلوكوم و آكولو پلاستیك برگزار می شود.

وی افزود: این برنامه برای چشم پزشكان تازه فارغ التحصیل شده یا چشم پزشكانی كه در پنج سال اول فعالیت كاری خود قرار دارند، برگزار می شود.

دبیر علمی بیست و چهارمین كنگره چشم پزشكی ایران "برنامه بیزینس میتینگ" را از دیگر برنامه های جدید این كنگره عنوان كرد و گفت: این برنامه در روز چهارشنبه 12 آذرماه برگزار می شود و طی آن مسایل جنبی بیزینسی چشم پزشكی با حضور وزیر بهداشت و تعدادی از چشم پزشكانی كه نماینده مجلس هستند یا در بخش های دیگر مسئولیت هایی برعهده دارند به بحث و بررسی گذاشته می شود.

سهیلیان ادامه داد: "برنامه آموزش دستیاری" دیگر برنامه جدید این كنگره است كه در روز پنجشنبه 13 آذر ماه با همكاری متخصصان چشم پزشكی داخل و خارج از كشور برگزار می شود.

وی گفت: در حوزه تخصصی شبكیه نیز یك برنامه آموزشی به نام retinaws با همكاری یكی از چشم پزشكان ایرانی مقیم آمریكا به نام دكتر رضایی، سه نفر از چشم پزشكان ایرانی و سه نفر از چشم پزشكان مهمان كه یكی از آنها فرانسوی و دو نفر دیگر آمریكایی هستند، اجرا می شود.

دبیر علمی كنگره بیست و چهارم چشم پزشكی ادامه داد: "برنامه یو آی تیس" نیز با حضور دو مهمان خارجی از سوئیس و تركیه و یك متخصص چشم پزشكی ایرانی مقیم فرانسه برگزار می شود.

سهیلیان گفت: "برنامه ریسرچ و آموزش تحقیقات و مقاله نویسی" نیز به منظور آموزش روش های نوین تحقیق و مقاله نویسی در روز سه شنبه برگزار می شود.

وی همچنین به برگزاری برنامه ای در زمینه الكترونیكی شدن پرونده های بیماران و ارایه آموزش های لازم و معاینه تلفنی بیماران به عنوان دیگر برنامه های جدید این كنگره اشاره كرد و گفت:
بیمارستان ها و مراكز درمانی در سطح دنیا به سمت الكترونیك كردن پرونده های بیماران پیش می روند به همین منظور برای آشنا كردن متخصصان چشم پزشكی و مسوولان و دست اندركاران این حوزه با این مقوله، این برنامه برگزار می شود.

سهیلیان ادامه داد: همچنین استفاده از تلفن برای معاینه بیماران و ارایه توصیه های پزشكی و مراقبتی به آنها مدتی است در ایران آغاز شده است اما همه افراد جامعه با آن آشنایی ندارند، بنابراین برنامه ای به منظور افزایش سطح اطلاعات عموم و همچنین چشم پزشكان با این فناوری در جریان برگزاری كنگره برگزار می شود.

وی افزود: با استفاده از این برنامه همچنین متخصصان می توانند برای ارایه بهترین درمان به بیماران خود با یكدیگر مشورت كرده تا علاوه بر تشخیص صحیح بیماری بهترین روش درمانی و دارویی را نیز تجویز كنند.

بیست و چهارمین كنگره سالانه چشم پزشكی ایران با حضور جمعی از متخصصان رشته های مختلف چشم پزشكی داخل و خارج از كشور از 10 تا 13 آذر ماه 93 در مركز همایش های بین المللی رازی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار