محمدحسین میثاقی در گفت و گو با پانا:

یک گزارشگر فوتبال باید رافائل نادال را بشناسد

خبرگزاری پانا: محمدحسین میثاقی مجری جوانی است که با اجرای ویژه برنامه های تلویزیونی ˝2014˝ و ˝آسیا سه˝ ویژه جام جهانی 2014 برزیل و بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی توانمندی‌های خود را به اثبات رساند.

کد مطلب: ۲۷۸۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین میثاقی که سال هاست به عنوان گزارشگر برنامه فوتبالی "90" با عادل فردوسی پور همکاری می کند، فعالیت در حوزه اجرا را تابستان امسال در برنامه "2014" آغاز کرد. این برنامه که ویژه پوشش بازی های جام جهانی فوتبال به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور و با اجرای مشترک خود او، رضا جاودانی و محمدحسین میثاقی روی آنتن می‌رفت، تجربه و محک سختی برای این مجری جوان بود و او بخش خبرخوانی و اطلاع رسانی درباره حاشیه های مسابقات و اتفاقات این رویداد بین المللی را برعهده داشت و به نظر می رسید مسئولیت خود را به خوبی به سرانجام رساند. این تجربه دشوار بعد از آن با یک محک سخت دیگر همچون برنامه "آسیا سه" ویژه پوشش بازی های آسیایی اینچئون ادامه یافت و این بار نه تنها یک رشته ورزشی خاص نظیر فوتبال که 22 رشته شناخته و ناشناخته در اذهان عمومی را دربر می‌گرفت. این برنامه هم به دلیل اختلاف ساعت زیاد بین کره جنوبی و ایران در ساعت های غیرمتعارفی از نظر فعالیت رسانه‌ای پخش می شد. با این‌حال تلاش گسترده ای در جهت پوشش تمام بازی های ورزشکاران ایرانی و تیم اعزام شده به بازی های آسیایی صورت گرفت و پیش از شروع ایام محرم نیز مراسم تقدیر مجید زین العابدین مدیر شبکه سه سیما از دست‌اندرکاران پوشش این بازی ها در تالار ملاصدرا برگزار شد. به این بهانه با محمد حسین میثاقی مجری جوان و باانرژی این روزهای برنامه های ورزشی گفت و گو کرده ایم:
 فکر می کنم تجربه اجرای برنامه "آسیا سه" متفاوت تر و سخت تر از 2014 بود. درست است؟
به هر حال این دو تجربه های متفاوتی از هم بودند. خب من چند سالی است در فوتبال گزارشگری می کنم و طبیعتا با آن آشناتر هستم. ضمن این که برای رقابت های جام جهانی فوتبال منابع خبری بیشتری در دسترس است و تقریبا بیشتر سایت های مهم ورزشی جهان و ایران به این رویداد بزرگ می پردازند و خبرهای بیشتری در اختیار برنامه سازان است. اما در برنامه "آسیا سه" تعداد رشته ها بیشتر و منابع خبری در دسترس کمتر بود.
 بعضی از رشته هایی که در بازی های آسیایی معرفی شد، دست کم برای مردم شناخته شده نبود. همچنین تعداد کارشناسان آن کم است. برای اطلاع رسانی درباره این رشته ها از چه منابعی کمک گرفتید؟
برای بعضی از رشته ها کارشناسانی در برنامه حضور می یافتند و من از آنها قواعد و نکات مربوط به رشته های مختلف را یاد می گرفتم. ضمن این که خودم هم سعی می کردم مروری بر سایت ها و فضای مجازی داشته باشم و اطلاعاتی را در این باره جست و جو کنم. البته فشردگی بازی ها به قدری زیاد بود که زمان زیادی هم برای توضیح درباره رشته ها نداشتیم و بلافاصله بعد از پخش یک بازی باید مسابقه دیگری را پوشش می دادیم.
 با توجه به تجربه گزارشگری در رشته های غیر فوتبالی حالا تمایل دارید بیشتر در حوزه گزارش فوتبال فعالیت کنید یا اجرا درباره سایر رشته های ورزشی؟
به نظرم خوب است اگر کار به صورت تخصصی پیش برود. اما من پیش از فعالیت در حوزه فوتبال به سایر رشته ها هم علاقه داشتم و بعد از اجرای برنامه "آسیا سه" این علاقه ام چند برابر هم شده است. اگرچه گاهی فکر می کردم که شاید چندشاخه بودن کارها و رشته ها باعث شود تا تمرکز از یک رشته برداشته شود، اما از طرفی هم من را تشویق کرد تا اطلاعاتم را درباره رشته های دیگر بالا ببرم. یک مجری ورزشی باید بسیاری از رشته ها را بشناسد و حتی اگر کارش به فوتبال هم محدود شد، باز هم بداند که رافائل نادال در تنیس جهانی حرف اول را می زند. بنابراین فوتبال را که همیشه دوست داشته و دارم و در شبکه ورزش هم در این رشته مشغول کار هستم. اما در کنار آن می توانم اجرای ورزشی در سایر رشته ها را هم دنبال کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار