فرماندار سروستان عنوان كرد:

پروژه انتقال پساب، بهترین گزینه برای تامین آب در بخش صنعت و کشاورزی

خبرگزاری پانا: فرماندار سروستان اعلام كرد كه به‌زودی فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار اجرای طرح انتقال پساب شیراز به دشت سروستان در قالب طرح B.O.T منتشر خواهد شد.

کد مطلب: ۲۶۷۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سلیمان كرمی در جلسه مشورتی توسعه شهرستان سروستان، گفت: پروژه انتقال پساب، بهترین گزینه برای تامین آب در بخش صنعت و همچنین کشاورزی و به ویژه باغداری پسته سروستان است.
وی اضافه كرد: هدف طرح انتقال پساب شیراز به دشت سروستان، پایین انداختن سطح سفره آب زیر زمینی منطقه جنوب شرقی دشت شیراز با انگیزه بهبود وضعیت نامناسب بالا بودن سطح آب زیرزمینی و بهره‌برداری از این آب جهت مصارف کشاورزی و صنعتی و خدماتی در دشت سروستان و قسمتی از اراضی جنوب شیراز بوده است.
او ادامه داد: این پروژه با 45 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل مشکلات مالی نزدیک به دو سال است که متوقف شده و با توجه به شرایط رکود و مشکلات اقتصادی، به نظر می‌رسد که سرمایه گذاری دولتی در این بخش امکانپذیر نیست یا اگر بخواهد چنین امری انجام شود، دچار مرور زمان خواهد شد.
کرمی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از فاکتورهای اساسی رشد و توسعه اقتصاد ملی و یکی از راهکارهای اصلی برون رفت از رکود اقتصادی و قرار گرفتن در مسیر رشد و توسعه اقتصادی خواند و تاکید کرد: ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت اجرای این طرح مهر ماندگار ضروری به نظر می‌رسد.
وی افزود: به دلیل خشکسالی‌های اخیر و افت سطح آب دشت سروستان پروژه انتقال پساب بهترین گزینه برای تامین آب در بخش صنعت و همچنین کشاورزی سروستان است که مجوز B.O.T آن گرفته شده است و در آینده نزدیک فراخوان شناسایی متقاضیان و سرمایه گذاران مشترک این طرح اجرایی خواهد شد.

فرماندار سروستان تاکید کرد: این روش در اجرای طرح انتقال پساب شیراز به دشت سروستان، منطقی‌ترین راه برای برون رفت این پروژه از رکود به‌شمار می‌رود و رایزنی برای قرارگرفتن آن در اولویت برنامه‌های سفر آتی ریاست محترم جمهوری به استان فارس نیز انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار