معاون سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد؛

اخذ مالیات واقعی از طلا فروشان/دریافت مالیات از کل فروش در صورت عدم همکاری مودی

خبرگزاری پانا: معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اخذ مالیات واقعی از طلا فروشان گفت: در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده پیش بینی شده است اگر صنفی از همکاری خودداری کند مالیات بر ارزش افزوده از کل فروش او دریافت شود.

کد مطلب: ۲۶۵۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، علیرضا طاری بخش در نشستی خبری درباره برطرف شدن مشکلات سازمان امور مالیاتی با صنف طلافروشان گفت: در ایران مؤدیان حقوقی به دلیل اشراف بیشتر به قوانین مقررات قانونی معمولا آن را دقیق تر اجرا می کنند، اما در اشخاص حقیقی تمکین از قانون و رعایت قوانین و مقررات کمتر دیده می شود.
وی افزود : بخشی از مشاغل آنطور که انتظار می رود و قانون مقرر داشته است، مقررات را رعایت نمی کنند که بخشی از آنها هم طلافروشان هستند.
طاری بخش گفت : البته اکثریت طلافروشان ثبت نام کرده اند اما تعدادی از همین افرادی که ثبت نام کرده‌اند، مطابق واقعیات موجود، مالیات را ابراز نمی کنند.
طاری بخش خاطرنشان کرد: با این حال طبق وظایف قانونی و ذاتی سازمان، مکلف هستیم همه مؤدیان را حسابرسی کنیم، در این میان طبعاً تفاوت مالیات ابرازی و تشخیصی کسانی که مالیات را صحیح ابراز نکنند، سنگین تر خواهد بود.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور، در خصوص میزان مالیات ابرازی طلا فروشان در نیمه نخست سال گفت: میانگین مالیات ابرازی طلافروشان در شش ماهه اول سال حدود 750 هزار تومان برای هر واحد در هر دوره مالیاتی بوده است که به نظر می رسد، رقم ابراز شده کمتر از مبلغ واقعی باشد.
طاری بخش تاکید کرد : سازمان پس از حسابرسی مالیاتی، مالیات منطبق بر ظرفیت هر واحد را مطالبه و وصول می کند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده پیش بینی شده است اگر صنفی از همکاری خودداری کند مالیات بر ارزش افزوده از کل فروش او دریافت شود.
علیرضا طاری بخش همچنین در جمع خبرنگاران گفت: در 5 مرحله از فراخوان صنوف و دیگر ذی ربطان مالیات بر ارزش افزوده 452 هزار مؤدی ثبت نام کرده اند که 183 هزار نفر حقوقی و بقیه هم مؤدی حقیقی هستند.
وی گفت: از ابتدای سال94 نیز در مرحله ششم اجرای مالیات بر ارزش افزوده 10 صنف دیگر مشمول اجرای مالیات بر ارزش افزوده می شوند که شامل این گروه ها می شود ؛ فروشندگان لاستیک ، نمایشگاههای اتومبیل ، فروشندگان مصالح ساختمانی، تأسیسات ساختمانی، رنگ ساختمان، صنعتی و اتومبیل ، مواد شیمیایی، نمایندگی های فروش شرکتهای توزیع کالاهای داخلی و وارداتی، نمایندگی های فروش شرکت ها و مؤسسات تجاری و صنعتی، فروشندگان یخچالهای صنعتی و ویترینی و بارفروشان و فروشندگان میوه و تره بار.
معاون سازمان امور مالیاتی گفت: به این صنوف تا 6 ماه یعنی تا آخر شهریور 94 فرصت داده می شود برای نصب دستگاه و اعمال قانون اقدام کنند و در صورت تخلف ، برخورد خواهد شد.
طاری بخش به اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده که تا دو ماه دیگر تقدیم مجلس می شود ، اشاره کرد و گفت: در این لایحه گسترش پایه های مالیاتی، مالیات سبز برای کالاها و پالایشگاههای آلاینده، مالیات بر واگذاری حقوق ، افزایش انعطاف پذیری قانون نسبت به محیط، افزایش ضمانت اجرایی قانون در پرداخت مالیات توسط دستگاههای اجرایی و همچنین جلوگیری از کد فروشی در نظرگرفته شده است.
وی گفت: 95 درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در قانون بودجه 93 محقق شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی دلیل رشد درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده را افزایش دو درصدی تعرفه مالیات و تورم ذکر کرد.
معاون سازمان امور مالیاتی درباره وضع پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در صنف طلافروشان گفت: حدود 25 هزار واحد صنفی طلافروشی در کشور فعال است که به طور متوسط هر واحد 750 هزار تومان مالیات اظهار کرده است و بطور قطع در رسیدگی های ما این رقم دقیقتر محاسبه و نزدیک به واقعیت دریافت می شود.
طاری بخش به اختلاف با صنف طلافروش اشاره کرد و گفت: آنها معتقدند مالیات بر ارزش افزوده باید بر کارمزد تعلق گیرد اما ما نمی توانیم این تبعیض را بین آنها و سایر صنوف قائل شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار