با معرفی مقالات برتر در تبریز؛

جشنواره ‌‌دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های منطقه قفقاز ‌پایان یافت

خبرگزاری پانا:جشنواره فرهنگی ـ ادبی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های منطقه قفقاز با معرفی مقالات برتر، پس از سه روز در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۲۶۰۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدرضا پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: این جشنواره فرصت خوبی برای تبادل علم، فرهنگ و افکار در میان شرکت کنندگان کشورهای منطقه قفقاز فراهم آورد تا با شناخت بیشتری از دیدگاه های فکری، اجتماعی و فرهنگی همدیگر به دست آورند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز ملت و کشوری پیشرفته و توسعه یافته تلقی می‌شود که نیروی انسانی نخبه را تربیت کنند، تصریح کرد: شما دانشجویان آینده سازان کشورهای خویش هستید، اما با خوب درس خواندن و تولید علم و دانش، نقش تعیین کننده‌ای در پیشرفت، رفاه و آبادانی کشورهایتان داشته باشید.

به گفته وی، در جهان امروز نیروی انسانی ماهر و متخصص از هر سرمایه‌ای گرانقدرتر است، چرا که این سرمایه مقدمه‌ای برای تولید سایر تکنولوژی‌های بشری است که در این خصوص نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خیلی مهم است.

رئیس دانشگاه تبریز یادآور شد: کشورهای منطقه قفقاز دارای مشترکات فرهنگی و تاریخی زیادی دارند و بر این اساس امید می‌رود، این جشنواره سرآغاز همکاری بیشتر و دیگری را در حوزه‌های مختلف برای دانشگاه‌های این منطقه فراهم کند.

توران کاراتاش، رئیس مرکز فرهنگی آتاترک نیز در این آیین گفت: با برگزاری چنین جشنواره‌های منظم و خوبی، تبلیغات سوء و منفی که علیه ایران در دنیا انجام می‌گیرد، کاملا خنثی می‌شود، شرکت‌کنندگان در این جشنواره نیز به عینه مشاهده کردند که ایرانیان مردمانی مهمان‌نواز، با غیرت و دارای تمدن بزرگی هستند.

وی در ادامه در ارتباط با جشنواره هم افزود: مقالات عالی از سوی شرکت کنندگان ارائه شد که در نوع خود بی‌نظیر بود که باید الگوی برای سایر کشورهای منطقه شود.

به گفته وی، این جشنواره آغاز همکاری‌های دیگری را نوید می‌دهد که امیدواریم با برگزاری این همایش علمی، سایر همکاری‌های دیگر فرهنگی و اجتماعی کشورهای منطقه همچنان ادامه داشته باشد.

اورهان سویلمز، معاون دانشگاه آردهان نیز در این مراسم؛ تبریز و مردمان این شهر را انسان‌های با محبت، دوست داشتنی و مهمان نواز بیان کرد و گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره هیچ وقت محبت تبریزی‌ها و به ویژه تلاش و مهمان نوازی دانشگاه تبریز را فراموش نخواهند کرد و خیلی هم خرسند هستند که این جشنواره در دانشگاه تبریز برگزار شد.

محمد مقدم‌واحد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این آیین با اشاره به اینکه این جشنواره در سه پانل تخصصی در شش نشست برگزار شد، گفت: شهریار شناسی، ادبیات تطبیقی و جامعه شناسی ادبیات از جمله محورهای اصلی این جشنواره بود که در طول سه روز برگزاری این همایش 31 مقاله ارایه شد که از این تعداد 9 مقاله برتر انتخاب شد.

وی یادآور شد: این جشنواره برای شناخت فرهنگ‌های مختلف از سوی دانشجویان در منطقه، ایجاد زمینه‌های رقابت علمی و ادبی میان دانشجویان برجسته برای سرمایه‌گذاری علمی آینده، ایجاد فضای دوستی و همزیستی میان دانشجویان دانشگاه‌های عضو، تلطیف روحیه دانشجویان برجسته و حمایت از آنان برای تامین نیازهای کادر آموزشی دانشگاه‌های عضو، ایجاد فضای شناخت بیشتر از کشورهای عضو اتحادیه از طریق دانشجویان و ایجاد بستری مناسب برای تبادل اندیشه‌های علمی و تخصصی و زمینه سازی برای همیاری و همکاری‌ها برگزار شد.

قدیر گلکاریان، دبیر اجرایی اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در این مراسم در گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارایه کرد.

در پایان این جشنواره در پانل شهریار شناسی مریم جلالی کندلجی از ایران و کبری جسور و محمد چیتگز از ترکیه، در پانل ادبیات تطبیقی اعظم جمال گشتی از ایران، نیلوفر آکا از ترکیه و ایا اورمو تسادزه از گرجستان و در پانل جامعه شناسی ادبیات نور جمال ارمکبایوا از قرقیزستان، فاطمه مشایخ از ایران و یاووز سینان اولو از ترکیه به ترتیب عنوان اول تا سوم را کسب کردند و از آنان تجلیل به عمل آمد.

در طول برگزاری و آیین اختتاحیه این جشنواره چندین تفاهم همکاری میان دانشگاه تبریز با دانشگاه های حوزه قفقاز به امضای روسای دانشگاه‌ها رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار