شرکت‌های بزرگ خارجی درپی سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران

خبرگزاری پانا: معاون وزیر نیرو از استقبال شرکت‌های بزرگ اروپایی و غیراروپایی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران خبر داد.

کد مطلب: ۲۵۹۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نیرو ، هوشنگ فلاحتیان اظهار داشت: مراجعه‌های مکرری در ماه‌های اخیر از طرف کشورها و شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران صورت گرفته است.
وی افزود: خوشبختانه مراجعه‌ها به‌صورت قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده و تمایل به سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌های معتبر بین‌المللی بیشتر شده است.
وی اظهار داشت: ما در زمینه استفاده از ظرفیت‌های این شرکت‌ها برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی و بادی و ارتقای بازده نیروگاه‌های موجود و نیز احداث نیروگاه‌های جدید استقبال و در تعامل و همکاری با شرکت‌های خارجی، کار هماهنگ و فضای جدید کسب‌و‌کار را برنامه‌ریزی می‌کنیم که هم به نفع جمهوری اسلامی ایران و هم شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌کننده در ایران باشد.
وی با اشاره به دو نمونه از پیشنهادهای شرکت‌های معتبر خارجی جهت حضور در صنعت برق ایران، گفت: پیشنهادهای زیادی از سوی شرکت‌های اروپایی و غیراروپایی صورت گرفت که به‌عنوان نمونه، دو پیشنهاد مبنی‌بر ایجاد 1000 و 500 مگاوات نیروگاه خورشیدی ارایه شده است که در حال تعامل، بررسی و گفتگو هستیم.
فلاحتیان با بیان اینکه همکاری‌های ما در فضای جدید با کشور روسیه در حال توسعه است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، حجم مبادله‌های خود با کشور روسیه را به چندین برابر مقدار کنونی می‌رسانیم، اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه‌هایی که به‌تازگی مبادله شده، چارچوب‌های همکاری مشخص شده است و در ماه‌های آینده قراردادهایی جهت سرمایه‌گذاری این کشور در زمینه بازسازی و افزایش بازده نیروگاه‌ها، احداث نیروگاه‌های بخاری جدید، احداث نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز و سایر تجهیزات موردنیاز صنعت برق منعقد می‌شود.
وی یادآور شد: ما بنا داریم روابط خود را افزون‌بر روسیه، با هر کشوری که مایل باشد با جمهوری اسلامی ایران رابطه داشته باشد، توسعه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه، کشورهای مختلف اروپایی و غیراروپایی پیشنهادهای متعددی را جهت حضور در صنعت برق کشور به ما داده‌اند که در حال بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار