برگزاری همایش البرز شناسی در روستای برغان شهرستان ساوجبلاغ

خبرگزاری پانا: اولین همایش البرز شناسی با حضور اساتید داشگاه، محققین و پژوهشگران در حسینه اعظم برغان برگزار شد .

کد مطلب: ۲۵۹۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ در همایش البرز شناسی گفت : امروزه در جهان اهمیت و ارزش صنعت توریسم بر هیچ کس پوشیده نیست، از این‌رو همواره در کانون توجه مسئولان در سراسر جهان قرار گرفته است، البته کشور ما نیز از این اصل مستثنی نبوده و همواره متولیان و مسئولان امر در تلاش هستند که این صنعت گسترده و اشتغال زا و پردرآمد در کشور ما هم رونق داشته باشد.

ابوالقاسم پالیزگیر افزود : یکی از بهترین و شایسته‌ترین کارهای انجام شده مطالعه و شناسایی مناطق جاذب گردشگری و از جمله تعیین روستاهای هدف گردشگری است که واقعاً هر یک ازروستاها ی ساوجبلاغ از این جاذبه برخوردارند .

وی با بر شمردن آثار تاریخی ، فرهنگی روستای برغان افزود: ما از سرمایه گذارانی که تمایل دارند در منطقه سرمایه گذاری کنند استقبال می کنیم و شرایط لازم را نیز برایشان مهیا خواهیم کرد .

فرماندار ساوجبلاغ با بیان حفظ بافت سنتی و احیاء بافت قدیم روستای برغان از میراث فرهنگی و گردشگری خواست توجه و یژه به دهستان برغان داشته باشند.

وی بابیان اینکه یکی از شاخصه های مهم این روستا آب و هوای بسیار مطلوب و دلپذیر است افزود : همایش یک روزه کفاف پتاسیل و ظرفیت های این روستا را ندارد و باید چند روز به صورت تخصصی در مورد آن سخن گفت .

پالیزگیر با اشاره به آثار تاریخی ، مسجد برغان ، قلعه کش کلاه ، درخت چنار هزار ساله ، بازار برغان ، پل برغان ، رودخانه و باغات آلو را قسمتی از ظرفیت این روستای بیان کرد .

وی گفت :برنامه های خوبی برای راه روستایی به صورت کمربندی خارج از بافت برغان در نظر گرفته شده و با هماهنگی صورت کرفته قصد اجرای آن را داریم .

پالیزگیرافزود: برای وسایل حمل و نقل و خودروهای گردشگران هم بخشداری چندار و شورای اسلامی روستا قطعه زمینی را انتخاب کردند تا برای پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر این همایش گفت : امروز بیش از 400میهمان از استانهای البرز وتهران که قبلا مقالات ، عکس و فیلم خود را به موسسه البرز شناسی ارائه داده بودند برترین ها چاپ و در این همایش بیان می شود .

محسن کشاورز افزود: قصد داریم این همایش ها را گسترش بدهیم و در برنامه های بعدی به سراغ روستاهای کرج و طالقان برویم و نسبت به شناسایی البرز و جاذبیت های آن بکوشیم .

در ادامه محقیقن و پژوهشگران با رارائه مقاله خود در زمینه های تاریخی و گردشگری روستای برغان پرداختند این همایش در حسینه اعظم برغان که متعلق به 700سال بیش است برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار