با حكم وزیر بهداشت؛

معاون طب سنتی ایرانی- اسلامی ابقا شد

خبرگزاری پانا: طی حكمی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دكتر محمود خدادوست در سمت معاون طب سنتی ایرانی-اسلامی ابقاء شد.

کد مطلب: ۲۵۷۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، متن حكم دكتر هاشمی به دكتر خدادوست بدین شرح است:

جناب آقای دكتر محمود خدادوست

معاون محترم طب سنتی ایرانی-اسلامی

با سلام؛

طب ایرانی با توجه به قدمت چند هزار ساله و ریشه­دار بودن در فرهنگ و باور مردم با تكیه بر دانش بومی و ظرفیت داخلی یك بخش مهم از سامانه بهداشت و درمان كشور بوده و در كنار طب رایج، در یك تعامل منطقی و عالمانه، باید در حفظ سلامتی و بهبود و ارتقاء كیفیت زندگی ایرانیان مورد استفاده قرار گیرد. از این رو با توجه به تخصص، توانمندی­های اجرایی و تعهد جنابعالی به موجب این ابلاغ در سمت معاون طب سنتی ایرانی-اسلامی ابقاء می­شوید تا با بهره­گیری از طرفیت­های بالقوه مكتب علمی- توحیدی طب ایرانی، توان تخصصی و كارشناسی این حوزه، نسبت به بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی ایران با استفاده از ظرفیت همكاری­های درون سازمانی، بین­بخشی، مشاركت انجمن­های علمی، سازمان­های مردم نهاد و همكاری­های بین­المللی اهتمام ورزید.
در راستای تحقق این مهم انتظار دارم در انجام وظایف مربوطه، به ویژه اولویت­های ذیل اهتمام ورزید:

· ایجاد و تقویت زیرساخت­های مورد نیاز برای عملیاتی نمودن سیاست­های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه طب سنتی

· بسترسازی جهت ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت و ساماندهی آن و استفاده از تمامی ظرفیت­های تأیید شده آن در كنار طب رایج

· بسترسازی استفاده از آموزه­های طب ایرانی در جهت ارتقاء سطح خدمات بهداشتی، درمانی با تأكید بر ترویج فرهنگ خودمراقبتی و اصلاح سبك زندگی

· توسعه هدفمند آموزش طب ایرانی در سطوح مختلف و بازنگری و اصلاح برنامه آموزشی رشته­های وابسته به طب ایرانی

· ساماندهی و هدایت پژوهش­های هدفمند در حیطه طب سنتی به سمت رفع نیازهای جامعه با رویكرد سلامت­نگر، اقتصاد مقاومتی و مرجعیت علمی و حمایت از پژوهش­های پایه و كاربردی بدیهی است كلیه معاونین، مدیران، رؤسا و سرپرستان دانشگاه­ها و دانشكده­های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی، درمانی همكاری لازم را به منظور تحقق مراتب فوق معمول خواهند نمود.

امید است با اتكال به خداوند متعال در انجام شایسته وظایف با رعایت اصول قانون­مداری، اعتدال­گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در جهت خدمت به ملت شریف ایران موفق باشید.

دكتر سیّد حسن هاشمی

وزیــر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار