دیدار سفیر اتریش با هیأت رئیسه و نمایندگان اتاق تبریز;

سفیر کشور اتریش :از تبریز، اقتصاد و اتاق بازرگانی آن شناخت کامل دارم

خبرگزاری پانا:سفیر اتریش به همراه رایزن بازرگانی سفارت با اعضای هیأت رئیسه و هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز دیدار و گفتگو کردند.

کد مطلب: ۲۵۲۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،در این نشست رحیم صادقیان رئیس اتاق در توضیحاتی به پتانسیل ها و امکانات استان آذربایجان شرقی به لحاظ صنعتی اشاره کرده و گفت: استان به لحاظ صنعتی از استان های مطرح در زمینه صنایع غذائی و قطعه سازی خودرو در کشور می باشد، وی ضمن اشاره به صادرات کالاهای غیرنفتی در استان فرش دستباف را یکی از مهمترین شاخصه های استان و شهر تبریز برشمرده و گفت: با گردش در بازار تبریز فرش دستباف و سایر صنایع دستی را می توان مشاهده کرد که فرش تبریز از مهمترین صنایع دستی استان است که در جهان شهرت ویژه ای دارد. صادقیان به بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت اقتصادی در خون مردم آذربایجان بوده و این امر از بازار این شهر کاملا مشهود است. وی از سفیر خواستار همکاری بیشتر در مسائل سرمایه گذاری در استان شد.

فردریش اشتیفت سفیر کشور اتریش در ایران نیز با اشاره به اولین سفر خود به شهر تبریز در طول مأموریت یازده ماهه خود اظهار داشت: از تبریز، اقتصاد و اتاق بازرگانی آن شناخت کامل دارم و به خوبی میدانم که برای همکاریهای اقتصادی؛ استان آذربایجان شرقی از ظرفیتهای بسیار بالائی برخوردار است. وی از عدم همکاری در سالهای قبل به علت وجود تحریم هاعلیه ایران گفت: متأسفانه همکاری های اقتصادی در سالهای اخیر در حد قابل قبولی نبوده ولی ما به آینده امیدوار و خوشبین هستیم و استان از این جهت که دارای جامعه جوان و تحصیل کرده است و پیشینه صنعتی بسیار قوی دارد جای فعالیت اقتصادی بیشتری وجود دارد.

سفیر اتریش با اظهار امیدواری از نتایج مذاکرات هسته ای که در شهر وین برگزار می شود گفت: امیدوارم این گفتگوها در آینده نزدیک به نتیجه برسد وشاهد سرمایه گذاران کشور اتریش در شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی باشیم.

فریدون جعفری عضو هیأت نمایندگان اتاق تبریز نیز در سخنانی موقعیت صنعتی و معدنی استان را تشریح کرده و گفت: استان آذربایجان شرقی پتانسیل ماشین سازی و صنایع قطعه سازی خودرو را دارد و به لحاظ معدنی دارای معادن بسیار قوی می باشد. وی از 600 معدن کشف شده خبر داد که سرمایه گذاران می توانند در این مورد همکاری های گسترده ای داشته باشند.

وی دو طرح موتورهای دیزلی و تولید فولادهای آلیاژی را برای همکاری با سرمایه گذاران اتریش از مهمترین اولویتها تولید ذکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار