درحاشیه نمایشگاه چاپ دیجیتال عنوان شد:

دیجیتالی شدن ، ضرورت صنعت چاپ است

خبرگزاری پانا: مدیر کل چاپ و نشر وزارت ارشاد، چاپ دیجیتال را فراتر از مسائل سنتی عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییر نیازهای جامعه تمایل به چاپ دیجیتال در این صنعت ضروری است.

کد مطلب: ۲۲۸۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، برازش مدیر کل چاپ و نشر وزارت ارشاد که از چهارمین نمایشگاه چاپ دیجیتال بازدید کرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسلم است دنیا به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود و این موضوع در تمام ابعاد مشهود است که چاپ دیجیتال یکی از آنها است
وی افزود: تغییرات تکنولوژیک امری بدیهی و قطعی است که یک بعد آن به صنعت چاپ بر می گردد صنعتی که تمام ابعاد زندگی ما از لوازم خانگی ، آموزش ، ارتباطات و پزشکی را به خود مرتبط کرده است.
وی در مورد جایگاه چاپ دیجیتال در صنایع چاپ کشور خاطرنشان کرد طبعا این تکنولوژی در سطح بسیار وسیعی وارد کشور می شود و مانند بسیاری از علوم روز که ایرانیان آن را وارد کشور کرده اند و سپس بومی سازی می کنند چاپ دیجیتال نیز به همین شکل خواهد بود .
برازش به بهره وری از صنایع مختلف از چاپ دیجیتال اشاره کرد و گفت: گاهی مسئولان به صنعت چاپ نگاه سنتی دارند و تصور می کنند که چاپ تنها انتقال جوهر به کاغذ است در حالیکه در دنیای امروز چاپ یعنی انتقال حروف و تصاویر به روی اجسام مختلف در ابعاد مختلف و تنها محدود به کاغذ نیست.
وی تصریح کرد: با توجه به تغییر نیازهای جامعه تمایل به چاپ دیجیتال و توسعه آن امری ضروری است که این باید مورد توجه فعالان این عرصه واقع شود.
مدیر کل چاپ و نشر وزارت ارشاد به پیگیری های ستادی چاپ در وزارت ارشاد اشاره کردو افزود: این صنعت بویژه در بخش چاپ دیجیتال قوانین و مقررات مربوط به خودرا دارد که در بسیاری ای موارد نیازمند اصلاح قوانین و وضع قوانین جدید است.
وی تشکیل کارگروه قوانین و مقررات را به عنوان نخستین کارگروه تشکیل شده در حوزه چاپ و نشر وزارت ارشاد معرفی کردو گفت: این کارگروه با سه بخش قوانین تاسیسی ، نظارتی و تجارتی تلاش دارد قوانین موجود و نیازهای اساسی صنعتگران عرصه چاپ را روزآمد و کارامد کند .
برازش اضافه کرد: برخی از قوانین به صورت بخشنامه و برخی دیگر مصوبات هیات دولت است که ما با دعوت از نماینده امور حقوقی وزارت ارشاد پیشنهادات اتحادیه چاپخانه داران را در تصمیم گیری های مسئولین مشارکت می دهیم .
برازش در مورد توقیف چاپخانه هایی که تبلیغات بازی جام جهانی برزیل را کرده بودند اعلام کرد: ما در وزارت ارشاد وظایف ستادی را برعهده داریم و مسائل نظارتی بر عهده استان ها می باشد قطعا اگر مسائلی در سطح استان معطل بماند به وزارت ارشاد موکول می شود این موضوع در استان ها برطرف شده است و چیزی به ما ارجاع نداده اند .
مدیر کل چاپ و نشر وزارت ارشاد با اشاره به اهمیت صنعت چاپ و بسته بندی در صادرات تصریح کرد: یکی از وظایف ما برطرف کردن نیازهای کشور در صنایع مختلف می باشد که بی تردید رفع مسائل و مشکلات صنعت چاپ در این مهم اهمیت بسیار زیادی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار