توانایی شیلات چابهار در صید فراساحلی

خبرگزاری پانا: شیلات چابهار توانایی حضور در صید فراساحلی در آب های دور و بین الملل را در سال های اخیر به دست آورده است.

کد مطلب: ۲۲۲۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، استاندار سیستان و بلوچستان گفت : صنعت لنج‌سازی یکی از صنایع مطرح این منطقه است و در زمینه بازاریابی باید بیشتر فعالیت کند.
علی اوسط هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: موقعیت چابهار در حوزه صید و صیادی موقعیت ممتازی به شمار می رود به گونه ای که شیلات چابهار توانایی حضور در صید فراساحلی (آب های دور و بین الملل) را در سال های اخیر به دست آورده و مراکز فرآوری و توسعه و تکثیر پرورش میگو را نیز در دست مطالعه و بهره برداری دارد.
هاشمی افزود: موقعیت ممتاز چابهار ایجاب می کند این منطقه قطب تولیدات شیلاتی ایران باشد و می توان با ایجاد زیرساخت های صید و صیادی و صنایع تبدیلی و تکمیلی شیلاتی، فرآورده های شیلاتی ایران را که در کشورهای آسیای میانه بازارهای بزرگی دارد ، رونق بخشید.
وی ظرفیت ناوگان صیادی چابهار را بیش از ده هزار فروند می داند و می افزاید: هم اکنون فقط حدود دو هزار فروند لنج صیادی در آب های ساحلی، آب های دور و اقیانوسی در حال صید و بهره برداری است و اغلب پایانه های صیادی به صادرات خام محصولات شیلاتی می پردازد که ارزش افزوده قابل توجهی ندارد.

مدیرکل شیلات سیستان هم گفت: در استان سیستان و بلوچستان 588 هزار هکتار منبع آبی وجود دارد که بزرگترین آن تالاب هامون با وسعت 570 هزار هکتار است.
حسن خمر در کارگروه شیلات سیستان افزود: سه هزار و 707 نفر صیاد در منطقه سیستان در قالب 14 تعاونی صیادی و یک اتحادیه صیادی با 500 فروند شناور صیادی موتوری و بیش از یک هزارفروند شناور صیادی غیرموتوری به کار صیادی فعال هستند.
وی تاکید کرد : ظرفیت های فراوانی برای آبزی پروری در استان وجود دارد.
مدیرکل شیلات سیستان گفت: با توجه به ورود آب به بخشهای مهمی از دریاچه هامون، کار بازسازی ذخایر ماهیان در دریاچه اغاز و تاکنون 450 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه هامون رهاسازی شده است و این روند تا مرز سه میلیون ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار