رئیس کمیسیون عمران شورای شیراز خبر داد:

تملک و بهسازی اطراف حرم های شیراز

خبرگزاری پانا: محمدیان از اختصاص زمین توسط اوقاف برای احداث دارالقرآن و فرهنگسراهای مذهبی در نقاط مختلف سطح شهر خبر داد.

کد مطلب: ۲۲۲۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ رضا محمدیان بعد از ظهر امروز جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همكاری اداره كل اوقاف و امورخیریه فارس و شهرداری شیراز، خانه‌ها و اماكن اطراف تمام حرم‌های مطهر، اجرایی خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شیراز ابراز داشت: با توجه به اینکه امسال اولین سالی است که بخش قابل توجهی از بودجه فرهنگی مصوب شورای شهر به پروژه های عمرانی- فرهنگی اختصاص یافته است، با همکاری اداره کل اوقاف و شهرداری و با نظارت و هماهنگی شورا، پروژه های قابل توجهی در این خصوص انجام می‌شود.
وی اضافه كرد: شیراز به واسطه حرم مطهر احمدبن موسی (ع) و وجود امامزادگان واجب التعظیم، سومین حرم اهل بیت (ع) معرفی شده است از این رو تقویت گردشگری مذهبی و بهسازی زیرساخت‌های موجود در این زمینه از ضرورت های قابل توجه است که باید در رأس برنامه های کلان دستگاه ها و نهادهای شهری قرار گیرد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شیراز افزود: تملک و بهسازی فضای پیرامونی حرم های علی بن حمزه در محدوده منطقه سه، سید تاج الدین غریب در محدوده منطقه تاریخی فرهنگی و امامزاده صالح در مهدی آباد کتس بس واقع در محدوده منطقه 9، همچنین همکاری هرچه بیشتر اداره اوقاف در اجرای طرح بازسازی قبرستان تاریخی شیراز به نام دارالسلام از مهم ترین توافقات شورا و این اداره می باشد.
وی از اختصاص زمین توسط اوقاف برای احداث دارالقرآن و فرهنگسراهای مذهبی در نقاط مختلف سطح شهر خبر داد و گفت: کارگروه‌های تخصصی متشکل از نمایندگان شورا، شهرداری و اداره کل اوقاف، برای پی‌گیری و به نتیجه رساندن موارد مصوب نشست تخصصی کمیسیون عمران شورا تشکیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار