فرماندار نی ریز تاکید کرد:

نقش مهم برنامه ریزی و فرهنگ سازی در مدیریت پیشگیری از وقوع جرم

خبرگزاری پانا: فرماندار نی ریز بر نقش مهم برنامه ریزی و فرهنگ سازی در مدیریت پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد.

کد مطلب: ۲۱۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید عباس حسینی در جلسه پیشگیری جرائم در شهرستان اظهار داشت: جرائم هزینه قابل توجهی را از لحاظ روحی، مالی و فرصت های از دست رفته به جامعه تحمیل می کنند که در این راستا دستیابی به راه حل های مناسب می تواند در جامعه بسیار اثر بخش باشد .
وی ادامه داد: بحث مدیریت پیشگیری از وقوع جرم کار بسیار پیچیده و دشواری است که با برنامه ریزی و فرهنگ سازی در جامعه می توان به این مقوله دست یافت.
حسینی خاطر نشان کرد: تامین عدالت در جامعه و خضوع اشخاص در برابر عدالت ایجاب می کند که قانون گذار رفتاری را که از روی تقصیر جزایی و یا قصد مجرمانه واقع شده باشد، مجازات کند .
فرماندار نی ریز فرهنگ سازی در کنار اعمال قانون، جهت پیشگیری از وقوع جرم را لازم و ضروری دانست و اذعان داشت: تبعیض و نابرابری، محرومیت های اقتصادی، تراکم جمعیت، خانواده، مدرسه، رسانه های گروهی، تلویزیون، ماهواره در پیدایش یا خنثی جرم نقش بسزایی دارند .
حسینی اذعان داشت: نقش خانواده از حیث گسسته بودن یا منسجم بودن، میزان تحصیلات والدین و شغل آنان از متغیر های تعیین کننده جرم خیزی می باشد.
وی در پایان با بیان اینکه در حیطه پیشگیری جرم، این امر منوط به وظیفه یک یا چند نهاد خاص نیست، خاطرنشان کرد: تدابیر مشخص پیشگیرانه باید توسط همه نهادهای جامعه مدنی نظیر خانواده، نهادهای مذهبی، شوراهای شهر و روستا ها، سازمان های غیر دولتی، اصناف و اتحادیه ها و همه نهادهای دولتی نظیر مجلس قانون گذاری، دادگاه ها، پلیس، سازمان تامین اجتماعی و شهرداری اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار