امام جمعه شهرستان خمین:

زن در اسلام از جایگاه و شخصیت والایی برخوردار است

خبرگزاری پانا: امام جمعه شهرستان خمین با اشاره به اینکه زن در اسلام از جایگاه و شخصیت والایی برخوردار است گفت: منزلت و مقام زن در هیچ دینی به جز اسلام تکریم و احترام خاص را ندارد.

کد مطلب: ۲۰۹۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام حسینی در جمع خواهران بسیجی ناحیه ی خمین افزود: دین مبین اسلام به مقام مادر بسیار اهمیت داده و به جهت نقش مهمی که مادران ایفا می کنند، محبت و احسان به مادر را بسیار سفارش کرده است.

وی ادامه داد: غربی ها مادر بودن را از زنان گرفته اند و با عنوان شخصیت دادن به زن و آزادی زن قصد فریب دادن زنان دنیا را دارند، اما در دین مبین اسلام اگر به قوانین دقت کنیم خواهیم دید که زن سمت مربی گری دارد خدا به زن به جهت تربیت انسان ها بها و ارزش داده است.

امام جمعه خمین خاطرنشان کرد: غربی ها به نام آزادی زن، تبلیغات وسیعی را راه اندازی کرده اند اما در دین ما به شخصیت و عظمت زن بسیار سفارش شده و برای زن بسیار ارزش قائل هستند که این مهم باید در تمام جوامع پیاده شود .

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) بانویی است که به اعتراف همه ی علمای تراز اول هیچ کس جز معصومین(ع) نمی تواند شخصیت ایشان را معرفی نماید، بهترین الگو برای زنان و دختران سراسر جهان است.

وی بیان کرد: حضرت فاطمه ی زهرا (س) فضیلتی دارند که حجتی است بر حجج، مقامی دارند که انسان های دیگر به جز مبهوتی چیزی عایدشان نمی شود.

امام جمعه شهرستان خمین همچنین در رابطه با تاسیس سپاه اظهار داشت : سپاه نیاز به تبلیغ ندارد، عملکرد سپاه از اعتقادات آنها بر می خیزد اعتقاداتشان راسخ است.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: تنها راه نجات انسان ها، یادگیری و عمل به احکام الهی است، باید اخلاق دینی و فضایل تربیتی را القا کنیم تا توطئه ها خنثی شود، شناخت را بالا ببریم و با غنی سازی اخلاق دینی به سعادت برسیم، در واقع یک مومن اگر بارها کشته شود و باز زنده شود اعتقاداتش تغییر نمی کند و طوفان های حادثه در آنها تاثیر ندارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار