به همت جهاد دانشگاهی واحد استان البرز؛

سلسله نشست‌های ˝افکار و احوال ما˝ برگزار می‌شود

خبر گزاری پانا:سلسله نشست‌های «افکار و احوال ما» با هدف آموزش برای تربیت خود خواسته‌ی افراد نسبت به افکار و احساسات خویش که افعال برخاسته از آن تأثیر مثبت در اجتماع از خود باقی بگذارد، از سوی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۲۰۳۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ جمشید ندافی، مدیر اداره فعالیت‌های ادبی، هنری و دینی معاونت فرهنگی این واحد گفت: با توجه به این‌که عصر حاضر، عصر منازعه‌ی اندیشه‌هاست، آدمی و شهروند دنیای جدید دارای ذهنی آشفته، بی‌برنامه و تقریباً پاره پاره است؛ چراکه بعضی از مسائل را براساس دین، برخی را بر اساس خرد جمعی، قانون اجتماع و یا براساس عقل عمل می‌کند و گاهی به عنوان انسان مذهبی و گاهی مانند انسان مدرن رفتار می‌کند؛ گاهی اوقات از نگاه عقلی قدرت تشخیص و یا تشخیص منطبق بر واقعیت را ندارد که چه چیزی درست و چه چیزی اشتباه است.

وی افزود: در این عرصه، بشر گاهی مورد تجاوز فکری دیگران که برای کنترل او برنامه‌ریزی کرده‌اند و گاهی مورد سوء استفاده فکری و حتی ربایش و سرقت فکری قرار می‌گیرد. این موضوع آن‌قدر اهمیت دارد که حتی درگیری‌ها و مناقشات خونین منطقه‌ای که از جمله در سوریه، عراق و غیره حاکم است، یک مناقشه‌ی اندیشه‌ای در حوزه‌ی ایدئولوژیک است.

ندافی با بیان اهداف سلسله نشست‌های «افکار و احوال ما» گفت: این سلسله نشست‌ها با هدف آموزش برای تربیت خود خواسته‌ی افراد نسبت به افکار و احساسات خود که افعال برخاسته از آن تأثیر مثبت در اجتماع از خود باقی بگذارد، برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌ها باید همه افکار و احساسات خود را مدیریت کنند و آنها را زنجیروار به هم وصل کنند. در واقع انسان با آگاهی و تسلط بر افکار و اندیشه‌های خود می‌تواند در زمان حال زندگی کند؛ نه این‌که دردهای امروز را رنجی ببینیم که کل زندگی را به تباهی بکشاند. زندگی در حال، زندگی آگاهانه است و باید آگاهانه زندگی کرد و اگر شما زنده به حال نباشید، زندگی نمی‌کنید.

مدیر اداره فعالیت‌های ادبی، هنری و دینی جهاد دانشگاهی استان البرز تصریح کرد: در عصر حاضر که رسانه‌ها دائماً در حال بمباران کردن اذهان هستند تا افراد از اندیشه، فکر و ایدئولوژی خودشان متنفر شوند و تخریب و فروپاشی را در درون ایجاد کنند، اگر بر افکار، فرهنگ و ایدئولوژی خود نگاه مثبت داشته باشیم - البته نه افکار و داشته‌های میراث‌وار و کورکورانه بلکه افکار و اندیشه‌هایی که آگاهانه آنها را به دست آورده باشیم ، نه تنها فروپاشی از درون رخ نخواهد داد، بلکه هیچ شخصی نیز نمی‌تواند از بیرون به ما آسیبی برساند.

ندافی ادامه داد: این سلسله جلسات، لحظات و ساعاتی برای لذت بردن و نجواگری که افراد را به خواب ببرد نیست؛ بلکه تلنگری است که افراد را به درک آن لحظات زندگی آگاه کند و این‌که ما که هستیم و افکار ما چه ضررها و نفع‌هایی می‌تواند داشته باشد؛ احوال ما چگونه باشد که هم برای خود و هم برای جامعه مفید باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسات نباید محو زیبایی زیباگفته‌ها و زیباگویی سخنران شویم؛ بلکه در این جلسات حضور پیدا کنیم تا زیبا شویم و هم اکنون زیبا شویم نه این‌که هم اکنون بشنویم و بنویسیم.

ندافی با قرائت آیه‌ی «نفخت فیه من روحی» گفت: همان‌طور که روح خداوند در ما دمیده شده است، امید است این جلسات مقدمه‌ای باشد تا انسان محور تصمیم‌گیری‌ها و اندیشه‌های خودش را خداوند و خدایی شدن قرار دهد و فکر و عملش خدایی شود و خداگونه عمل کند؛ چراکه انسان احسن مخلوقات است و اگر بد بیندیشد و بد داوری کند، خود را برای رفتن به اسفل السافلین و تباهی آماده می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: این جلسات با سخنرانی دکتر رسول رسولی پور، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در روزهای یکشنبه بهار سال جاری از ساعت 11:30 الی 13 در سالن شماره سه دانشکده علوم دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار