پنجاه و شش درصد سطح استان زنجان را اراضی ملی تشکیل می دهند

خبرگزاری پانا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: 56 درصد سطح این استان را رااضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می دهند

کد مطلب: ۱۹۶۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، بهمن اسکندری با بیان این مطلب افزود: مساحت اراضی ملی این استان به یک میلیون و 234 هزارو 316 هکتار می رسد .

وی به وضعیت اجرای پلاک در این استان اشاره کرد و تعداد کل پلاک های صادر شده برای اراضی ملی و جنگل های استان را یکهزارو 247 فقره برشمرد .

اسکندری اظهار کرد: تعداد پلاک فاقد منابع ملی به 85 فقره، اجرای مقررات شده یک هزارو 173 پلاک، اخذ سند شده یکهزارو 38 فقره و اوقافی به 120 پلاک می رسد .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: تاکنون برای یک میلیون و 75 هزار هکتار از اراضی ملی سند مالکیت دریافت شده است .

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد 28 هزار خانواده دامدار وابسته به منابع طبیعی استان است و یک میلیون و 350 هزار واحد دامی از این مراتع تغذیه می کنند .

اسکندری به ارزشهای زیست محیطی منابع طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: تنظیم عملکرد اتمسفر، تامین و تنظیم آب، موثر در جریان تکامل خاک و جلوگیری و کنترل فرسایش آن، تنظیم عملکرد چرخه زنجیره غذایی، گرده افشانی، کنترل بیولوژیک، شبکه حیات وحش و تنوع زیستی و تامین مواد خام، تامین مواد غذایی و خدمات گردشگری از جمله فواید منابع طبیعی محسوب

می شود .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، عوامل تخریب منابع طبیعی را شخم و تصرف، ورود دام مازاد، چرای زودرس و چرای مفرط، آتش سوزی، آفات و امراض، معادن و فعالیت های عمرانی و غیرعمرانی شرکت های دولتی عنوان کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار