گزیده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

قتل مشکوک خواهر شهید لاجوردی در دماوند / پیش از سوار شدن به هواپیما کفش‌هایتان را درآورید!

خبرگزاری پانا: برگزاری جشن ازدواج ده‌ها هزار دلاری برای ˝سگ‌ها˝ ، قتل مشکوک خواهر شهید لاجوردی در دماوند ، پیش از سوار شدن به هواپیما کفش‌هایتان را درآورید! ،دیدار صدها خانواده جدا افتاده کره‌ای بعد از 63 سال ،فیل‌ها یکدیگر را دلداری می‌دهند! و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری امروز پنجشنبه 1 بهمن است.

کد مطلب: ۱۹۰۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:»

هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم كه رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یك بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

دیدار صدها خانواده جدا افتاده کره‌ای بعد از 63 سال

به گزارش فارس به نقل از یونهاپ، صدها خانواده کره‌ای که به واسطه جنگ کره در سال‌های1950-1953 از یکدیگر جدا افتاده‌اند برای اولین بار یکدیگر دیدار کردند که براساس این گزارش، 82 سالمند کره جنوبی به همراه 58 عضو خانواده شان با 180 نفر از خویشاوندان از کره شمالی در هتلی در "کومگانک" با یکدیگر دیدار کردند.


بعد از جنگ کره، بین سال‌های 1950 تا 1953 که منجر به جدا شدن شمال از جنوب در شبه جزیره کره شد، میلیون‌ها نفر از خانواده و بستگان خود جدا شدند و تعدادی از آنها هنوز موفق نشدند بستگان خود را ملاقات کنند. این درحالیست که بسیاری از این افراد در دوران کهنسالی به سر می‌برند و مایلند برای یک بار دیگر با خانواده و بستگان خود دیدار و گفت‌وگو کنند.

"سئول" و "پیونگ یانگ" پیش از این چندین بار اجازه دادند بعضی از خانواده‌ها با یکدیگر ملاقات کنند اما به دنبال تنش خونین میان دو طرف در سال 2010 این روند متوقف شد. کره شمالی و کره جنوبی اخیرا برای اولین بار بعد از ۷ سال در سطح عالی مذاکره کردند و برنامه دیدار خانواده‌های جدا افتاده در همین دیدار مورد موافقت قرار گرفت.

فیل‌ها یکدیگر را دلداری می‌دهند!

همه حیوانات، استرس را تجربه می‌کنند و برخی از آنها از جمله میمون‌ها، پرندگان، گرگ‌ها و سگ‌ها یکدیگر را همراهی می‌کنند، اما "فیل‌ها" ممکن است قادر به تسلی یکدیگر نیز باشند. محققان با مطالعه بر روی فیل آسیایی که در پارک تایلند وجود دارد، دریافتند زمانی‌که فیل‌ها دچار تشویش می‌شوند مثلا هنگامی که یک بالگرد به آنها نزدیک می‌شود، گوش و دم خود را حرکت می‌دهند و واکنششان نسبت به فیل‌های دیگر که در نزدیکی آنها قرار دارند اینگونه است که با لمس آنها و یا ایجاد سر و صدا، استرس را از همنوعان خود دور می‌کنند.


به گزارش ایسنا ، محققان به این رفتار غیر معمول اشاره و اظهار کردند: فیل‌ها ممکن است ظرفیت شاهکارهای ذهنی پیچیده‌تری مانند همدلی را نیز داشته باشند.

"فیسبوک"، واتس آپ را 16 میلیارد دلار می‌خرد

شرکت "فیسبوک" روز چهارشنبه اعلام کرد شرکت "واتس آپ" مالک نرم افزار موبایلی "واتس آپ" را به قیمت 16 میلیارد دلار می‌خرد. 4 میلیارد دلار از این رقم به صورت نقدی و 12 میلیارد دلار باقی مانده به صورت سهام پرداخت می‌شود. این اقدام در چارچوب تلاش بزرگترین شبکه اجتماعی مجازی جهان برای تقویت حضور خود در میان مردم به ویژه جوانان صورت گرفت.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، فیسبوک در 4 فوریه 2004 راه‌اندازی شد و هم اکنون با داشتن 1.23 میلیارد نفر کاربر بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است. شرکت فیسبوک هم اکنون 6 هزار و 337 نفر کارمند دارد. براساس این توافق، "جان کوم" یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل واتس آپ به هیات مدیره فیسبوک خواهد آمد. فیسبوک همچنین وعده داد برند واتس آپ حفظ و خدمات و سرویس‌های آن به کاربرانش ادامه یابد.

علاوه بر این فیس بوک اعلام کرد در صورت شکست این معامله، یک میلیارد دلار به صورت نقدی به عنوان غرامت پرداخت خواهد کرد. سهام فیسبوک در بازار بورس آمریکا در آخرین تعاملات با 5 درصد کاهش به رقم 64.70 دلار برای هر سهم رسید. سهام فیس بوک در بازار بورس نزدک (NASDAQ) نیویورک خرید و فروش می‌شود.



آموزش نظامی رزمنده های ایرانی در گل و لای


برگزاری جشن ازدواج ده‌ها هزار دلاری برای "سگ‌ها"

در‌حالی‌ که با بروز بحران اقتصادی در آمریکا طی سال‌های اخیر، میزان متقاضیان دریافت غذای رایگان به بیش از 55 میلیون نفر رسیده است و این کشور در حال گذار از دوره بازسازی اقتصادی است، طبقه مرفه جامعه آمریکا با هزینه‌ کردن ده‌ها هزار دلار، برای سگ‌های خود مراسم عروسی برپا می‌کنند.


به گزارش مشرق ، تعدادی از دوستداران حیوانات خانگی در آمریکا جشن ازدواجی برای سگ‌ها و با حضور 250 نفر برگزار نمودند. تنها هزینه تالار کرایه ‌شده برای این جشن 30 هزار دلار اعلام شده است و لباس‌هایی از پارچه‌هایی گرانقیمت برای سگ‌های عروس و داماد! تهیه شده بود. در این جشن یک کیک پنج طبقه تزئین‌شده با انواع میوه و صدها پرس غذای سوشی به قیمت 5 هزار دلار نیز به چشم می‌خورد.


برگزارکننده این جشن یک سازمان حامی حیوانات خانگی به نام" Baby Hope Diamond" بود که مقر آن در نیویورک است و این جشن بالاتر از جشن ازدواج دیگری که در سال 2012 و با هزینه‌ای بالغ بر 250 هزار دلار برگزار شده بود قرار گرفت و در کتاب رکوردهای گینس هم به ثبت رسید.


قتل مشکوک خواهر شهید لاجوردی در دماوند

به گزارش فارس ، "حسین لاجرودی" فرزند شهید لاجوردی اظهار داشت: خواهر شهید لاجوردی مرگ مشکوکی داشته که مسئولان امنیتی و انتظامی در حال پیگیری آن هستند و درباره جزئیات این حادثه نیز گفت که سه روز از حادثه می‌گذرد و دو روز قبل، مسئولان جنازه وی را پیدا کردند و در حالی که ایشان در تهران ساکن بوده است، اما پیکر وی را به دماوند منتقل کرده بودند.

لاجوردی درباره انگیزه قاتلان و علل انجام این قتل نیز اظهار داشت: مسئولان اطلاعاتی و امنیتی در حال پیگیری هستند اما هنوز ما در جریان جزئیات آن نیستیم که مسائل برای خودمان محرز شود.

وی با بیان اینکه خواهر شهید لاجوردی ۷۰ سال سن داشت، خاطرنشان کرد: ایشان دارای موقعیت اجتماعی مطلوب و استاد بود؛ همیشه درب منزل ایشان باز و کلاس‌های مختلف دینی و مذهبی در منزلشان برگزار می‌شد. این اتفاق هم یکی دو ساعت بعد از اتمام کلاسشان که در منزل برگزار شده بود، رخ داده است و به همین دلیل پیگیری‌های لازم برای مشخص شدن مسئله در حال انجام است.

شهید "اسدالله لاجوردی" در ۱ شهریور ۱۳۷۷ در محل کار خود در بازار تهران، توسط دو نفر از اعضای منافقین ترور شد و به شهادت رسید.


کشف اختلاس یک میلیاردی در خوزستان

"سرهنگ خواجوی" رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان، با اعلام این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده اختلاس مالی در یکی از "بانک‌های شعبه اهواز"، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

به گزارش بهارنیوز ، وی گفت: بررسی‌های کارشناسان نشان داد کارمند یکی از بانک‌های شهرستان طی چند مرحله مرتکب برداشت غیرمجاز از بانک شده است. رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با اشاره به اختلاس بالغ بر یک میلیارد و 57 میلیون ریال صورت گرفته در این پرونده گفت که در بازجویی‌های فنی و تخصصی مشخص شد، متهم با اسناد جعلی اقدام به برداشت وجوه مربوط به بانک و سپس به حساب شخصی خود واریز می کرد.

خواجوی در خاتمه خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دیوانه‌ای که رئیس‌جمهور شد!

تابناک به نقل از العالم نوشت: برگزارکنندگان یک فعالیت فرهنگی که از عدم حضور "عبدالله عوبل" وزیر فرهنگ یمن در این مراسم و مراسم‌های پیشین به شدت خشمگین بودند، دیوانه‌ای را برای افتتاح و سخنرانی به جای وزیر دعوت کردند. حاضران در مراسم هم از سخنان این شخص که خود را "رئیس جمهور" می‌نامید و "محمد القعود" شاعر یمنی را به عنوان وزیر فرهنگ انتخاب کرد، به وجد آمدند!

برگزاری هفته طاعون در برلین



عصر ایران منتشر کرد، یک "رز آهنی" بزرگ اثر یک هنرمند تایوانی در نمایشگاهی در شهر تایپه


ژست "برلوسکنی" نخست وزیر سابق ایتالیا در مواجهه با یک مامور محافظ زن در دفتر نخست وزیر جدید ایتالیا



کاریکاتورها و فتوکاتورهای طرفداران "اردوغان" علیه رهبر مخالفان

همزمان با بالا گرفتن تنش‌های سیاسی در ترکیه بر سر پرونده فساد مالی و نیز در آستانه برگزاری انتخابات حساس شهرداری‌ها در کمتر از 40 روز آینده، دو قطب رودر رو در عرصه سیاسی ترکیه در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی یکدیگر را به چالش می‌کشند.

به گزارش عصر ایران ، گزارش تصویری زیر حاوی کاریکاتورها و فتوکارهای طرفداران اردوغان علیه مهم ترین رهبر مخالف او "کمال قلیچدار اوغلو" رهبر حزب جمهوریخواه خلق (CHP) و نیز عکس ها و نوشته‌هایی است که طرفداران اردوغان درباره او در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

اردوغان- به عنوان طراح و توسعه دهنده خط مترو در ترکیه - خطاب به کمال قلیچدار اوغلو: بیا سوار شو با مترو برسونیمت
کمال در پاسخ می گوید: نمی آم . می خوام قدم بزنم


کمال قلیچدار اوغلو به جنازه بولنت اجویت رهبر درگذشته حزب لاییک دموکراتیک چپ می‌گوید: بیدار شو زمان خواب نیست 4 زن از حزب عدالت و توسعه با روسری به مجلس آمده اند
اجویت در پاسخ می‌گوید: ای پسر دست از سرم بردارید! من خودم از کارهام پشیمونم . به رخشان (همسر اجویت) هم بگو روسری سرش کنه!

واکنش متفاوت اردوغان و قلیچدار اوغلو در مواجهه با مردم



پربیننده‌ترین عکس انفجار لبنان

جهان نوشت: تصویر کودک یتیمی که در دارالایتام منطقه "بئر حسن" در حومه جنوبی بیروت با شنیدن صدای انفجار بمب به گریه افتاده، پربیننده‌ترین تصویر شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر شده است. این یتیم هفت ساله لبنانی که سه هفته پیش هنگام انفجار پیشین در بئر حسن بیروت، با صورت نقاشی شده در حیاط این دارالایتام به همراه هم سن و سالانش سرگرم برپایی جشن تولد یکی از دوستان خود بود، با شنیدن صدای انفجار به گریه افتاده و یک امدادگر لبنانی او را از صحنه بیرون می برد.


جزیره خرگوش‌ها در ژاپن

شفاف نوشت: اگر وارد این جزیره شده و چیزی به عنوان غذا به خرگوش‌ها تعارف نکنید، باید عواقب آن را بپذیرید که ممکن است شامل حمله ناگهانی صدها خرگوش باشد!



انتقال وحشیانه ایدز به 300 دختر جوان

"دیوید منگام" 38 ساله آمریکایی پس از یک تصادف در سال 2003 و تزریق خون‌آلوده مبتلا به ویروس ایدز HIV مثبت شد از همان سال تصمیم به انتقام جویی گرفت. پلیس پس از تحقیقات پی به آمار تاسف‌باری از انتقام جویی این مرد برد و مشخص گردید از سال 2003 تاکنون او حدود300 نفر را در ایالت‌های میسوری پس از تجاوز جنسی‌آلوده به ویروس HIV مثبت نموده است.

به روزگار نو ، پلیس ایالتی در یک عملیات ویژه توانست قبل از آلوده نمودن آخرین قربانی دیوید منگام را در منزل اجاره‌ای خود در شهرستان "استودارد" دستگیر کند. حدود یک ماه به صورت اینترنتی عملیات پلیس ادامه داشت تا اینکه یکی از افسران زن پلیس توانست با وی آشنا و پس از قرار گذاشتن در یک پارک در شهرستان "استودارد" به منزل دیوید دعوت شود که در نهایت پلیس وی را دستگیر کرد.

بر اساس شکایت شاکیان که از شهرستان‌های سنت لوئیس، دکستر، استودارد صورت گرفته است "دیوید" با حدود 150 پرونده که با حضور شاکیان در دادگاهی که روز دوشنبه برگزار خواهد شد محاکمه خواهد شد.

عامل انتحاری دیروز بیروت

به گزارش مشرق ، شبکه تلوزیونی المیادین در گزارشی به نقل از سازمان اطلاعات ارتش لبنان اعلام کرد: هویت یکی از دو عامل حمله انتحاری به رایزنی فرهنگی ایران در بیروت شناسایی شد. این عامل انتحاری٬ با نام "نضال هشام المغیر" معرفی می‎گردد.


وی تصریح کرد: المغیر از جمله طرفداران "احمد الاسیر" رهبر یکی از گروه‌های تکفیری وهابی در لبنان٬ بود. این شبکه تلویزیونی مدعی شد که خانواده المغیر پس از مشاهده تصویر فرزندانشان که ارتش لبنان منتشر کرده بود، خانه خود را ترک کردند اما پدر المغیر در بازداشت سازمان اطلاعات ارتش لبنان است.

طراحی با صدها انگشت دست و پا

فارس نوشت: "آمبرین بات" هنرمند خلاق، با صدها انگشت دست و پا به رنگ صورتی طرحی مانند انفجار بر روی دیوارهای گالری کارول و پسران در بستون طراحی کرده است.



پیش از سوار شدن به هواپیما کفش‌هایتان را درآورید!

"دولت آمریکا" در هشداری جدید از افزایش احتمال تلاش‌ها برای حمل "مواد منفجره" از طریق جاسازی در کفش مسافران خطوط هوایی خبر داده و از شرکت‌های هواپیمایی خواسته است در این زمینه هوشیار باشند. این دومین هشدار امنیتی دولت آمریکا طی دو هفته گذشته است. نخستین هشدار امنیتی همزمان با آغاز مسابقات المپیک زمستانی در شهر سوچی روسیه منتشر شد که در آن کاخ سفید نسبت به افزایش احتمال جاسازی مواد منفجره در تیوب خمیردندان هشدار می‌داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سازمان امنیت ملی آمریکا در این هشدار به مورد بخصوصی اشاره نکرده، اما تاکید کرده است این هشدار بیشتر متوجه پروازهایی است که از خارج خاک آمریکا به داخل این کشور در حرکتند. در سال ۲۰۰۱، ریچارد رید، شهروند انگلیسی تلاش کرد تا با مواد منفجره‌ای که در کفش‌هایش جاسازی کرده بود پرواز پاریس به میامی را منفجر کند.

هم اکنون در تمامی فرودگاه‌های آمریکا، مسافران پیش از سوار شدن، باید کفش‌های خود را برای بازرسی درآوردند تا از مسیر کنترل و دستگاههای تشخیص عبور داده شوند.

اقامت ترکیه به فلسطینیان آواره از سوریه

تلاش‌های مقامات فلسطینی برای کاهش رنج و مشکلات فلسطینیان آواره از سوریه به ثمر نشست و آنکارا با اعطای مجوز اقامت در ترکیه به این آوارگان موافقت کرد. این مقامات در طول مدت بحران سوریه و از زمان آغاز فرار خانواده‌های فلسطینی از سوریه به سمت مرزهای ترکیه به تکاپو افتادند و بی‌وقفه در جهت حل مشکل اقامت آنان کوشیدند و بالاخره تلاش و کوشش آنان به بار نشست.

به گزارش تابناک به نقل از العالم، موافقت آنکارا با اعطای مجوز اقامت به آوارگان فلسطینی به این معناست که هر آواره فلسطینی متواری از سوریه می‌تواند به صورت قانونی در ترکیه اقامت داشته باشد و در آنجا به کار و فعالیت بپردازد و در مدارس و دانشگاه‌ها به تحصیل بپردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار