گونه سماق در اراضی ملی استان زنجان کشت می شود

خبرگزاری پانا: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای توانمند سازی جوامع روستایی و بهره برداران محلی و توسعه جنگل، اقدام به کاشت گونه ی سماق در اراضی ملی کرده است

کد مطلب: ۱۸۴۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این طرح به صورت پایلوت درروستاهای ولی آباد و جزلا شهرستان طارم اجرا می شود .

خلیل آقاجانلو بابیان این مطلب به خبرنگار پانا، افزود: تامین هزینه های اولیه از جمله خرید و کاشت نهال برای کمک به توسعه و احیا جنگل و ایجاد انگیزه در بهره برداران در نگهداری از نهال ها و بهره برداری از محصول آن و کسب درآمد از اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است .

وی ادامه داد: طرحهای ولی آباد و جزلا به ترتیب با مساحت هفت و شش هکتار دردست اجرا هستند که در هر دو طرح تامین هزینه های کاشت و احداث بر عهده ی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و مراقبت و نگهداری از نهال ها بر عهده ی بهره برداران محلی است .

آقاجانلو گفت: برداشت محصول و فروش آن نیز مختص بهره برداران محلی خواهد بود که از این راه ضمن ایجاد درآمد برای آنان موجب ایجاد انگیزه برای توسعه و احیا و حفاظت از جنگل های استان خواهد شد .

وی همچنین از توزیع بیش از 200 هزار اصله نهال در مناطق مختلف استان طی هفته منابع طبیعی خبرداد .

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یادآورشد: منابع طبیعی و آبخیزداری استان درجهت افزایش سرانه فضای سبز و کاهش آلودگی های زیست محیطی با مشارکت مردم و برخی دستگاهها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی اقدام به کاشت نهالهای فضای سبز می کند .

وی ادامه داد: بخش عمده ای از نهالهای توزیعی از گونه تند رشد صنوبر است که ضمن ایجاد اشتغال، درآمد خوبی برای بهره برداران خواهد داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار