در گفت و گو با پانا مطرح شد؛

طرح افزایش جمعیت نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار/هرم سنی ایـران در حال پیر شدن است

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طرح جامع جمعیت کشور به بیش از هزار میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: ضروریست جمعیت جوان کشور افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۸۳۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد

محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در مورد جزئیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در مجلس خاطرنشان کرد: در این راستا نمایندگان کمیسیون های مختلف مجلس، موانع و سیاست‌ های تشویقی رشد جمعیت را مورد بررسی قرار داده اند.

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، شاخص های کاهش سن ازدواج و کاهش طلاق، اصلاح سن باروری، هماهنگ‌ سازی زندگی اجتماعی، افزایش اشتغال و هماهنگ سازی تحصیل زنان با نقش مادری در این طرح در مجلس مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح جمعیت و تعالی خانواده بار مالی برای دولت دارد، افزود: اجرای این طرح به بیش از هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد البته پیش بینی شده است که در بودجه سال 93، میزان 600 میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه افزایش جمعیت سالمندان کشور با توجه به امنیت ملی و مسایل بهداشتی بسیار نگران کننده است، تصریح کرد: طبق گفته های مسئولان جمعیت سالمندان تا 20 سال آینده، 60 درصد جمعیت کشور خواهد بود، بنابراین ضروریست جمعیت جوان کشور افزایش یابد.

به گزارش پانا، همچنین پیش از این یک عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص سیاست افزایش جمعیت به پانا گفته بود که طرح جمعیت و تعالی خانواده در نوبت بررسی در صحن علنی قرار دارد که پس از بررسی و تصویب بودجه، ارائه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار