مدیر آموزش و پرورش آمل :

معلولان حق استفاده از تمامی امكانات رفاهی معمول در جامعه را دارند

خبرگزاری پانا : مدیر آموزش و پرورش آمل گفت : معلولان حق استفاده از تمامی امكانات رفاهی معمول در جامعه را دارند.

کد مطلب: ۱۷۱۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا ، حمید محمدنسب در نخستین كارگروه دستگاه‌های اجرایی متولی خدمت به معلولان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شهرستان آمل با اشاره به اینكه در دنیای امروز معلولیت را یك مشكل فردی نمی‌دانند، بلكه آن را مشكل جامعه بیان می‌كنند، گفت: در برخی از كشورها شركت‌های خودرو‌سازی چند درصد از سود خود را به انجمن‌ها و موسسات وابسته به معلولان اختصاص می‌دهند تا برای شكوفایی آنها به كار گرفته شود.

این مسئول با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی شهر كه درباره كمك به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در قوانین خود آنان را به طور ویژه می‌بینند، اظهار داشت: باید همه دستگاه‌ها در این مسیر به آموزش و پرورش مساعدت كنند تا به تحقق اهداف سازمانی خود دسترسی پیدا كنیم.

مدیر آموزش و پرورش آمل با بیان این كه در هر جامعه بین 10 الی 15 درصد كودكان با نیازهای ویژه زندگی می‌كنند، گفت: معلولان حق استفاده از تمامی امكانات رفاهی معمول در جامعه را دارند و صرف معلولیت نباید آنها را از حقوق طبیعی محروم سازد.

محمدنسب با اشاره به این كه در برخی از كشورها، برج‌سازان وظیفه دارند در ساختن مدارس استثنایی به دولت خود كمك كنند، افزود: شهر نیاز به مناسب‌سازی فیزیكی و فرهنگی برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه دارد كه امیدوارم شورای اسلامیشهر و شهرداری مثل همشیه دست دانش آموزان با نیاز های ویژه و افراد معلول را در این زمینه بگیرند.

وی با اعلام این كه سازمان‌های دولتی موظف به اختصاص چند درصد از سهمیه استخدامی خود به معلولان هستند، اظهار داشت: اختصاص غرفه تجاری در سطح شهر به دانش‌آموزان ناشنوا برای فروش دست ساخته‌های خود امید به زندگی را در آنان تقویت می‌كند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار