معاون بورس وزارت علوم به پانا خبر داد:

فراخوان ثبت نام بورس دکتری خارج پس از رفع مشکلات ارزی

خبرگزاری پانا: معاون بورس و امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به تعویق فراخوان ثبت نام بورس دکتری خارج گفت: زمان دقیق ثبت نام مشخص نیست و به محض مرتفع شدن مشکلات ارزی سریعاً فراخوان بورس دانشجویان دکتری اعلام شود.

کد مطلب: ۱۷۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد

حسن مسلمی نائینی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار داشت: پیش از این هر ساله، در آبان ماه فراخوان بورس دکتری خارج اعلام و از آبان ماه به مدت یک ماه و نیم، فرایند ثبت نام انجام می شد که امسال به دلیل مشکلات ارزی که پیش آمد این مرحله به تعویق افتاد و نتوانستیم طی مصوباتی که شورای مرکزی بورس داشت فراخوان را اعلام کنیم.

معاون بورس و امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به پیگیری های این مرکز برای حل مشکلات ارزی گفت: در حال حاضر مشغول رایزنی با مسئولان اقتصادی کشور برای حل این مشکل هستیم، البته جلساتی با مسئولان اقتصادی برگزار شده و طی آن داشتیم قول هایی داده شد که اگر قول ها و مصوبات عملیاتی شود، مشکلات دانشجویان نیز در این راستا حل می شود.
وی تصریح کرد: به محض حل شدن مشکلات ارزی فراخوان بورس دکتری خارج اعلام می شود.
مسلمی یادآور شد: در جلسه ای که حدود یک ماه پیش با مسئولان اقتصادی داشتیم این مسئولان قول دادند که ظرف 2 هفته مصوبات را عملیاتی کنند و بر همین اساس وزیر علوم نیز اعلام کرد که ظرف مدت دو هفته مشکلات ارزی مرتفع می شود.
معاون بورس و امور دانشجویان خارج با بیان اینکه حل مشکلات ارزی برای دانشجویان دستور رئیس جمهور است، گفت: اما متأسفانه هنوز حل این مشکلات عملیاتی نشده است و امید است که هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود.
وی در پایان با اشاره به مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز بر تحصیل و زندگی دانشجویان خارج از کشور گفت: دانشجویان قشر خاصی هستند و نباید با آنها به گونه ای برخورد شود که اثری بدی بر آنها بگذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار