فرماندار اردبیل:

عزاداری ۲۸ صفر باید در شأن پیامبر (ص) در اردبیل برگزار شود.

خبرگزاری پانا: آیین عزاداری ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) باید در شأن آن حضرت و عظمت و بزرگی آخرین فرستاده الهی در اردبیل برگزار شود.

کد مطلب: ۱۶۷۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، کاظم دبیر عصر دیروز در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت سالروز رحلت حضرت رسول(ص) اظهار داشت: مردم باید حضوری با شکوه و گسترده در آیین‌های عزاداری روزهای آخر ماه صفر داشته باشند تا یک تکریم و تعظیم واقعی از شعائر دینی و عشق و ارادت به اهل بیت پیامبر(ص) و زحمات طاقت‌فرسای آخرین فرستاده الهی را از سوی این مردم شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: مسجد اعظم اردبیل از ساعت ۰۹:۳۰دقیقه صبح روز ۲۸ صفر به روی دستجات عزاداری و مردم مؤمن و متعهد اردبیل باز است تا بتوان در محفل و آیینی ارزشمند به نبی مکرم اسلام و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) عرض ارادت شده و ۲۸ صفر گرامی داشته شود.

دبیر در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت ۲۸ صفر مراسمی عمومی و با حضور آحاد مردم است که در آن مردم مؤمن و شایسته شهر حسینی و دارالارشاد اردبیل زیارت‌نامه نبی مکرم را از دور قرائت می‌کنند تا عرض ارادتی به محضر برترین فرستاده الهی صورت بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر دستگاه‌های مذهبی و فرهنگی، دستگاه‌های خدماتی و اجرایی نیز هماهنگی‌های لازم را برای پذیرایی و ارائه خدمات مناسب به عزاداران پیش‌بینی کردند که امیدواریم یک مراسم با شکوه و در شأن فرستاده بر حق الهی نبی مکرم اسلام را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: این برنامه شامل سخنرانی و قرائت زیارت‌نامه است و صدا و سیمای مرکز استان نیز تمهیدات لازم را برای پخش زنده سخنرانی و مراسم عزاداری پیش‌بینی کرده و در نظر گرفته است.

فرماندار اردبیل از همه دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی شهرستان خواست علاوه بر همکاری با متولیان این مراسم اطلاع‌رسانی مناسب را برای شرکت در این مراسم معنوی در دستور کار قرار داده و نسبت به این امر اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهند.

دبیر یادآور شد: نبی مکرم اسلام(ص) پیامبر رحمت، عظمت و شکوه است که هر چقدر مؤمنان در این مراسم حضوری گسترده و با شکوه داشته باشند به همان میزان امکان رفع توطئه‌ها و تهدیدهای دشمنان برطرف شده و یک حرکت تحولی در ترویج شعائر دینی، اسلامی و عرض ارادت به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) را شاهد می‌شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار