سبد صادراتی نفت خام کشور متنوع می شود

خبرگزاری پانا: قرارداد طرح پژوهشی طراحی و ساخت سیستم پیوسته اختلاط نفت خام با هدف متنوع سازی سبد صادراتی نفت خام کشور و حضور موثرتر در بازارهای بین المللی، میان شرکت پایانه های نفتی ایران و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

کد مطلب: ۱۶۱۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران در مراسم امضای این قرارداد گفت: طراحی و ساخت سیستم اختلاط نفت خام با هدف متنوع سازی سبد نفت خام صادراتی کشور انجام و به افزایش چشمگیر ارزش افزوده منجر می شود.
وی گفت : قرارداد پژوهش طراحی و ساخت سیستم پیوسته اختلاط نفت خام، میان شرکت پایانه های نفتی ایران و پژوهشگاه صنعت نفت به امضا رسید و قرار شد در 18 ماه، مرحله طراحی این سیستم پایان یابد.
مهدی حسنی تصریح کرد: شرکت پایانه های نفتی ایران خود را موظف می داند همگام با فناوری های روز دنیا گام بردارد و برنامه جامعی را تدوین کرده است.
حسنی با اشاره به تاکید شرکت پایانه های نفتی ایران بر استفاده از توان داخلی یادآور شد: با توجه به توانمندی های پژوهشگاه صنعت نفت، با این مرکز تحقیقاتی وارد تعامل شدیم و پس از جلسه های فنی با حضور کارشناسانی از مدیریت های مختلف شرکت ملی نفت ایران، مقدمات امضای قرارداد فراهم شد.
در صورت بهره برداری از سیستم اختلاط نفت خام، اختلاط با ظرفیت 65 هزار بشکه در ساعت انجام می گیرد و سودآوری هر بشکه 2و نیم دلار برآورد می شود.
افزایش قدرت بازاریابی، ایجاد ارزش افزوده با بهبود کیفیت نفت خام، دستیابی به فناوری اختلاط پیوسته و همزمان نفت خام، افزایش قابلیت رقابتی صادرات نفت خام و مدیریت استفاده از منابع هیدروکربوری کشور از مزایای طراحی این سیستم است.
به گزارش شانا ، به گفته کارشناسان، برای نخستین بار است که در کشور از چنین سیستمی استفاده می شود و قدرت چانه زنی ایران را در بازارهای بین المللی نفت افزایش می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار