پانا گزارش میدهد/

وقتی مردم به آرزوی خود می رسند/فوکر 100در فرودگاه سهند مراغه فرود آمد

خبرگزاری پانا:مردم مراغه بعد از سال ها انتظار و روز شماری با فرود فوکر 100در فرودگاه سهند به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

کد مطلب: ۱۶۰۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، از سر گرفته شدن پرواز های فرودگاه سهند مراغه که سال ها برای بهسازی متوقف و تعطیل بود با تلاش مسئو لان استانی و شهرستان و با حضور مسئولان هواپیمایی کشور و استاندار آذربایجان شرقی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرف ت.

فوکر 100در فرودگاه سهند مراغه

پوررستمی، مدیر کل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت:با افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتن فرودگاه سهند مراغه وظیفه ی خدمات رسانی به مسافران برعهده شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای فوکر 100خواهد بود.

وی افزود:در حال حاضر هر هفته روز های یکشنبه از تهران به مراغه ساعت 10صبح و از فرودگاه سهند به تهران ساعت 10:40دقیقه پرواز خوایم داشت.

طرح نوسازی سطوح پروازفرودگاه سهند با 30میلیارد ریال

مدیر کل فرودگاه های آذربایجان شرقی با بیان این که برای نوسازی سطوح پروازی فرودگاه سهند اعتباری بالغ بر 30میلیار ریال هزینه شده است گفت: از این پس هواپیمای فوکر 100 هفته ای یک بار جابجایی مسافران مراغه-تهران را برعهده خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به این که طرح نوسازی فرودگاه سهند در دو مرحله اجراء شده است افزود:در بخش اول طرح اماکنی هم چون ساختمان پلیس فرودگاه ودر بخش دوم نیز ارتقاء سطوح پرواز و بخش های داخلی فرودگاه سهند اجراء شده است.

فرودگاه سهند دومین فرودگاه آذربایجان شرقی

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی با اشار ه به این که فرودگاه سهند مراغه دومین فرودگاه استان بوده و سرمایه گذاری های صورت گرفته در سال های گذشته هشتصد میلیارد ریال بوده افزود:برقراری مجدد پرواز های فرودگاه سهند مراغه، روند توسعه آذربایجان شرقی را سرعت خواهد داد.

استانداری از سرمایه گذاران حمایت می کند

جبارزاده با اشاره به رسالت مهم مسئولان استان گفت:مسئولان باید در جهت حمایت از اشتغال ،گسترش خدمات رفاهی و شهری تمام قدرت و امکانات خود را به کار گیرند.

وی در خصوص حمایت استانداری از سرمایه گذاران بخش خصوصی اظهار داشت:بنده به عنوان استاندار در خدمت مردم و سرمایه گذاران خواهم بود و حمایت خواهم کرد تا شاید با ایجاد کارخانه ها ی صنعتی مشكل اشتغال جوانان استان حل شود.

انتصاب فرمانداران براساس مقررات وزارت کشور

استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت:استانداری در مورد انتخاب فرمانداران شهرستان ها بر اساس قوانین و مقررات وزارت کشور عمل خواهد کرد.

وی افزود: فرماندارانی که در تحقق شعار دولت تدبیر و امید حرکت کنند هیچ تغییراتی نمی دهیم ولی در مرد فرماندارانی که بازنشسته و یا در تحقق اهداف دولت تدبیر و امید حرکت و تلاش نکنند از گزینه های جدیدبه جای آنها استفاده خواهد شد.

فرودگاه سهند پشتیبان پرواز های فرودگاه شهید مدنی تبریز

مهدی دواتگری، نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:فرودگاه سهند به عنوان دومین فرودگاه استان می تواند پذیرای پرواز های پشتیبان در مواقع بحرانی باشد

نبود روشنایی حاشیه باند فرودگاه سهند

دواتگری با اشاره به نبود سیستم های روشنایی حاشیه باند پرواز فرودگاه سهند گفت:اختصاص اعتبار برای اجرای سیستم روشنایی در حاشیه باند پرواز این فرودگاه را از مسئولان هواپیمایی کشور خواستار شد.

فرودگاه سهند بدون جایگاه سوخت هواپیما

استاندار آذربایجان شرقی گفت:هزینه ی احداث جایگاه سوختگیری در فرودگاه سهند از سوی استانداری تامین خواهد شد.

وی تصریح كرد: جایگاه سوختگیری فرودگاه سهند مراغه تا عید نوروز امسال احداث خواهد شد.

حاشیه های افتتاح فرودگاه سهند

مراسم افتتاح فرودگاه سهند مراغه برابر اطلاع رسانی های صورت گرفته توسط مسئولان قرار بود ساعت 10صبح با حضور مسئولین شروع شود که با دیر رسیدن مسئولان استان این مراسم با تاخیر یک و نیم ساعت شروع شد .

با آغاز مراسم، هواپیمای فوکر 100ازمبده تهران ساعت 11:40دقیقه وارد آسمان فرودگاه شد و مسئولین هواپیمایی کشورو نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه اولین مسافران هواپیمای فوکر 100بودند که از تهران به مراغه سفر کرده بودند.

حال دیر رسیدن مسئولان برای افتتاح این گونه پروژه های مهم این شهرستان برای مردم و خبرنگاران حاضر در ورودی فرودگاه جهت پوشش خبری افتتاح و حضور مسئولان عادی شده است ولی چه خوب بود مسئولان هم مثل مردمی که ساعت ها منتظر بودن کمی زودتر می رسیدند.


گزارش از علی جعفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار