برکه طبیعی نگهداری پرندگان در پارک گردشگری محیط زیست آستارا احداث شد

خبرگزاری پانا:رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا از احداث برکه طبیعی برای نگهداری پرندگان آبزی و کنار آبزی در پارک طبیعت گردی و حیات وحش لوندویل این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۹۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا:شهروز قلی نژاد روز چهارشنبه بیان كرد: این برکه با مساحت حدود هشت هزار متر مربع در مجاورت محل نگهداری مارال ها و گوزن های زرد به دستور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در مکان مورد نظر احداث شد.

وی با اشاره به عمق یک تا سه متری این برکه طبیعی، افزود: این مکان با هدف ایجاد محل امن برای فرود پرندگان مهاجر و نگهداری گونه های آبزی و کنار آبزی به منظور بازدید گردشگران از نزدیکترین فاصله ممکن ایجاد شده است.

وی با اشاره به اتمام مراحل مختلف این طرح نظیر لایروبی ، دیواره کشی ، هدایت آب های سطحی محوطه و لایروبی سردهنه چشمه ، اضافه کرد: هم اینک سنگ چینی ، محصور کردن ، ماهی ریزی ، حفر چاه ، احداث محل نگهداری ، ایجاد اورژانس آبی پرندگان و نصب نیمکت های بتونی در حاشیه برکه در دست اجرا است.

قلی نژاد میزان هزینه لازم برای اتمام پروژه مورد نظر را 500 میلیون ریال پیش بینی کرد و گفت: تاکنون با صرف هزینه 150 میلیون ریال در بخش های مختلف این برکه پیشرفت کاری خوبی صورت گرفته است.

وی وجود این برکه را در ورودی پارک گردشگری حیات وحش لوندویل دارای جلوه خاصی عنوان کرد و افزود: این اقدام با رویکرد ایجاد انس و الفت بین انسان و حیات وحش به خصوص پرندگان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با اتمام این برکه طبیعی ، گردشگران و شهروندان آستارایی بیش از پیش با نحوه زندگانی پرندگان و نیاز آنها به چگونگی تامین غذا در ایام سرد و برفی سال آشنا می شوند.

رییس حفاظت محیط زیست آستارا در ادامه با درخواست از شهروندان برای توسعه و رونق این برکه طبیعی اظهار کرد: شهروندانی که پرندگان وحشی در اسارت و یا زخمی دارند می توانند برای نگهداری و تیمار در برکه ، آنها را به محیط بانان محیط زیست تحویل دهند.

قلی نژاد گفت: این اقدام شهروندان فرهنگی آستارایی با تقدیر اداره محیط زیست همراه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار