برنامه گالری‌های تهران تا نیمه آذرماه اعلام شد

گالری‌های تهران از امروز جمعه ۸ آذرماه به استقبال نمایشگاه‌های تازه‌ای می‌روند.

کد مطلب: ۱۵۶۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، امروز جمعه در هشتمین روز از آذرماه گالری‌های تهران بار دیگر پذیرای علاقه‌مندان به آثار هنری هستند تا از تازه‌ترین نمایشگاه‌های آثار هنرمندان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی رونمایی کنند.

گالری‌های مؤسسه صبا

مؤسسه فرهنگی و هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر به تازگی پذیرای آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی در سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت شده است.

در این نمایشگاه ۹۴۰ اثز از هنرمندان ۷۷ کشور در 12 رشته هنری شامل نقاشی، پژوهش ، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی روی دیوار رفته است.

در این جشنواره از میان 5550 اثر رسیده به دبیرخانه، 4000 اثر متعلق به هنرمندان داخلی و 1550 اثر متعلق به هنرمندان 77 کشور دنیاست و در مجموع 940 اثر منتخب از این هنرمندان روی دیوار رفته است.

آثار سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت از 5 تا 30 آذر ماه امسال هر روزه از ساعت 10 تا 19 در فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر،خیابان طالقانی غربی،خیابان شهید برادران مظفر،شماره 125 برپاست.

گالری اثر

گالرى اثر میزبان تازه‌ترین نقاشى‌هاى ایمان افسریان با عنوان « بربساطى که بساطى نیست »است.

در این نمایشگاه هشت نقاشی رنگ و روغن که نتیجه سه سال فعالیت هنرمند است با موضوع همیشگی فضاهای خالی و اشیایی که مدت هاست مورد استفاده قرار نگرفته اند در معرض تماشا گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا 29 آذر ماه در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر ،رو به روی خانه هنرمندان ،شماره 16 دایر است و علاقه‌مندان می توانند از این آثار یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 20 و جمعه ها از ساعت 16 تا 20 دیدن کنند. گالری اثر شنبه ها تعطیل است.

گالری ایده

نمایشگاه گروهی آثار لوگوتایپ و طراحی نشانه هنرجویان مدرسه «ایده» با راهنمایی ایمان ملاجعفری در گالری ایده امروز گشایش می‌یابد.

در نمایشگاه «رها» این هنرجویان طرح‌های نشانه‌های تصویری خود اعم از برداشت از چهره، طبیعت، نقوش، اسطوره‌ها و نقش‌های نمادین را در قالب طراحی نشانه و لوگوتایپ به نمایش در خواهند آورد.

نمایشگاه طراحی نشانه «رها» روز جمعه 8 آذرماه از ساعت 16 افتتاح و تا 13 آذرماه در گالری «ایده» واقع در کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، خیابان هجدهم شماره 26 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری نی

نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمند فقید حجت‌الاسلام حبیب‌الله فضائلی بعد از ۱۷ سال از زمان رحلت این هنرمند، روی دیوار گالری نی رفته است.

این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از قطعات خوشنویسی این هنرمند فقید به خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث است که به همت فرزندانش احمد و مهدی فضائلی در قالب نمایشگاهی با عنوان «حبیب خط» تدارک دیده شده است.

در این نمایشگاه حدود 50 تابلو خوشنویسی به خطوط مختلف نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، رقاع و ... روی دیوار رفته است.

آثار این نمایشگاه برای فروش ارائه شده است و به طور میانگین بین 2 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

سه تابلو این نمایشگاه نیز متعلق به مجموعه شخصی خانواده این هنرمند است و برای فروش عرضه نشده است.

قرار است در آخرین روز این نمایشگاه مراسم نکوداشتی «حبیب‌الله فضائلی» با حضور خانواده این هنرمند و جمعی از هنرمندان خوشنویس و مسئولان فرهنگی و هنری در نگارخانه نی (بنیاد شمس) برگزار شود.

نمایشگاه آثار این هنرمند فقید تا 13 آذرماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار این نمایشگاه یک‌شنبه تا پنج‌شنبه ساعت 10 تا 19 و جمعه ساعت 16 تا 19 به گالری نی واقع در خیابان شهید موحد دانش،‌ خیابان نیلوفر، شماره 3 مراجعه کنند.

موزه کمال‌الملک

موزه کمال‌الملک که مدت زمان زیادی از افتتاح آن نمی گذرد، به تازگی نخستین نشست پژوهشی خود را که به هنرمند فقید «علی‌اصغر پتگر» اختصاص داشت، برگزار کرد و نمایشگاهی از آثار این هنرمند در گالری این موزه به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه تا 15 دی دایر خواهد بود و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند به موزه‌ مکتب کمال‌الملک واقع در میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان مراجعه کنند. باغ نگارستان در روزهای دوشنبه تعطیل است.

گالری راه ابریشم


گالری راه ابریشم میزبان سومین نمایشگاه انفرادی عکس‌های هاوار امینی با عنوان «شاخ» است.

25 تابلوی نقاشی با تکنیک آزاد و در ادامه‌ کارهای قبلی این هنرمند در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

موضوع عکس‌های امینی اهمیت کوه در زندگی مردم مناطق کردستان است.

این نمایشگاه تا 18 آذر ماه در گالری راه ابریشم واقع در خیابان لواسانی (فرمانیه غربی)، بین شهروند و آبکوه، شماره ۱۰۳ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری بن‌بست

نمایشگاهی از عکس‌های «نیلوفر تقوی» به مناسبت ماه محرم در نگارخانه بن‌بست برپاست.

در این نمایشگاه 30 عکس رنگی و سیاه‌وسفید با موضوع آیین عزاداری حسینی به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه از 29 آبان تا 13 آذر ماه در گالری بن‌بست به نشانی میدان آزادی، خیابان استاد معین، نبش خیابان دستغیب، ساختمان شهید حیدری از ساعت 15 تا 17 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری آران

نمایشگاهی از آثار نقاشی‌ سمیرا اسکندرفر با عنوان «من خودم نیستم» در گالری آران برپاست.

در این نمایشگاه 17 نقاشی فیگوراتیو و یک ویدئو با تکنیک آکلریلیک روی بوم به نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه تا 18 آذر ماه در گالری آران به نشانی خیابان خردمند شمالی، خیابان دی، شماره ۱۲ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری نار

نمایشگاه آثار «وحید چمانی» با عنوان «اسید آمینه» در گالری نار پذیرای علاقه مندان است.

این هنرمند جوان در نمایشگاه جدیدش، 8 اثر را به نمایش گذاشته است.

چمانی این آثار را طی 3 سال اخیر خلق کرده و به سیاق آثار گذشته‌اش به جهان هستی نگریسته است.

نمایشگاه «اسید آمینه‌ها» تا ۱۳ آذرماه در گالری نار واقع در ولیعصر(عج)، بین محمودیه و زعفرانیه پاساژ رولکس، شماره 5 ادامه دارد.

گالری آرت‌سنتر

نمایشگاه نقاشی‌های کیان وطن تحت عنوان «تهران/ مقدمه» در آرت‌سنتر برپاست.

این نمایشگاه تا ۱۲ آذرماه آماده بازدید علاقه‌مندان است.‏

آرت سنتر در خیابان شریعتی، ضلع شمال غربی پل صدر، پلاک ۱۷۱۶ واقع است.

گالری ساربان

هادی روشن‌ضمیر در هجدهمین نمایشگاه انفرادی خود با عنوان «محمل لیلی»، خوشنویسی‌هایش را در قالب مجسمه‌های برنزی به گالری ساربان آورده است.

در این نمایشگاه 18 مجسمه‌ برنزی با موضوع عشق از کارهای خوشنویسی وی به نمایش درمی‌آیند.

نمایشگاه «محمل لیلی» تا ۱۱ آذرماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن از ساعت 16 تا 20 به آدرس خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

گالری والی

سومین نمایشگاه نقاشی‌خط‌های احمد محمدپور با عنوان «مشق‌های همیشه درون» در نگارخانه‌ والی برپا شده است.

در این نمایشگاه 23 تابلوی نقاشی‌خط به نمایش درآمده که جدا از کارهای خوشنویسی سنتی و کلاسیک است.

نمایشگاه «مشق‌های همیشه درون» تا ۱۲ آذرماه ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نگارخانه والی واقع در میدان ونک، خیابان خدامی، شماره 72 مراجعه کنند.

گالری‌های خانه هنرمندان ایران


گالری‌های خانه هنرمندان این روزها میزبان دومین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» است.

در این نمایشگاه، منتخبی از پروژه‌های عکاسی مجید دوخته چی زاده، ابراهیم حقیقی، آزاده اخلاقی، رومین محتشم، علیرضا میرزایی، صمد قربانزاده، نیکول فریدنی، محمد رضا بهار ناز، امیر علی جوادیان، مرتضی پور صمدی، محسن راستانی، فخرالدین فخرالدینی ،مریم زندی، مجید سعیدی، مهدی منعم، جمشید بایرامی، کاوه گلستان ،محمد فرنود، محمود کلاری، بهزاد ترکی زاده و عباس تحویلدار به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا ۱۳ آذرماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار