عضو شورای شهر در گفتگو با پانا:

تفاوت فاحش بین بودجه مصوب اتوبان امام علی باهزینه نهایی/درآمدپایدار جایگزین تراکم فروشی در تهران شود

عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه های شورای شهر چهارم این است که تفاوت بالایی بین بودجه مصوب شده برای ساخت اتوبان امام علی در مقایسه با قیمت تمام شده این پروژه وجود دارد که باید این موضع مورد بررسی قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۵۶۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد

محمد سالاری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا و در پاسخ به این سوال که شعار شهردار تهران قبل از انتخابات شهرداری، تاکید و توجه مخصوص به مسئله حمل و نقل و مترو پایتخت بود، ولی با درخواست متمم بودجه و ارائه برنامه چرا بودجه کمی را برای مترو در نظر گرفته است، گفت: در خواست شهرداری برای متمم بودجه برخلاف شعار شهردار تهران بوده و قرار بر این بود که به مسئله حمل و نقل عمومی توجهی خاص شود، این موضوع در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحث کسب درآمدهای شهرداری در کمیسیون های شورای شهر چهارم مطرح است و در هفته آینده درباره بودجه متمم شهرداری و همچنین مسئله حمل و نقل عمومی نیز در شورای شهر بحث خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما شهرداری در کسب درآمد موفق بوده است یا خیر؟ افزود: شهرداری از طریق منابع درآمدی پایدار مثل نوسازی ، پسماند همچنین عوارضی که از محل صدور پروانه های ساختمانی است و همچنین از طریق درآمدهای غیر نقدی و یا فروش اموال شهرداری می تواند درآمد کسب کند.

وی اذعان داشت:متاسفانه شهردار های تهران، نه تنها در این دوره، بلکه در دوره های قبلی نیز شهرداری در کسب درآمد موفق نبوده اند، به این منظور که منابع و درآمد پایدار برای شهرداری نیز پیش بینی نشده است.

سالاری یکی از راه های کسب درآمد پایدار را مشارکت، هماهنگی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های مشارکتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه شهردار تهران، سهم شهرداری از مشارکت با بخش خصوصی را به فروش گذاشته است که نباید این سهم به فروش برسد.

وی ادامه داد: سهم شهرداری باید اجاره داده شود تا در مالکیت خود باقی بماند، و این مسئله می توان جایگزین تراکم فروشی نیز شود. البته در حال حاضر اتکاء به تراکم فروشی و در آمد های حاصل از این پیامدهای ساختمانی اجتناب پذیر است ولی شورای شهر چهارم مصمم برای این است که درآمد منابع پایدار را جایگزین تراکم فروشی در سطح شهر کند.

وی در پایان گفت: می توان یکی از مهمترین علل کسری بودجه شهرداری برای ساخت اتوبان امام علی وصدر را به تحریم و تورمی که در کشور شاهد بودیم، دانست ولی در حال حاضر یکی از دغدغه های شورای شهر چهارم این است که تفاوت بالایی بین بودجه مصوب شده برای ساخت اتوبان امام علی در مقایسه با قیمت تمام شده این پروژه وجود دارد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار