مدیرعامل بانک مسکن در بازدید از غرفه پانا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران:

قرارداد پرداخت تسهیلات برای 35 هزار واحد مسکونی از سوی بانک مسکن منعقد شد

تهران (پانا) - مدیرعامل بانک مسکن اظهار کرد:‌ تاکنون 170 هزار میلیارد تومان قرارداد برای ساخت 35 هزار واحد مسکونی از سوی بانک مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن منعقد شده است و 80 هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات پرداخت شده است.

کد مطلب: ۱۴۶۰۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
قرارداد پرداخت تسهیلات برای 35 هزار واحد مسکونی از سوی بانک مسکن منعقد شد

سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در بازدید از غرفه خبرگزاری پانا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار کرد:‌ خبرگزاری پانا رسالت آموزش خبرنگاران جوان در سطح دانش‌آموز را برعهده گرفته که اقدامی مهم در راستای فرهنگ‌سازی است تا دانش‌اموزان کنونی خبرنگارانی حرفه‌ای و دغدغه‌مند برای جامعه و کشور تربیت شود.

وی افزود: این فرهنگ‌سازی موجب می‌شود تا در آینده خبرنگارانی وارد عرصه شوند که علت مشکلات را پیگیری و زمینه ارتقای سطح زندگی فراهم شود.

حسینی عنوان کرد:‌ بانک مسکن بانک تخصصی قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن است.این بانک به عنوان تخصصی‌ترین بانک در بخش مسکن نقش کلیدی و اساسی در اجرای قانون جهش تولید مسکن دارد و با وجود همه سختی‌ها و محدودیت‌های منابعی که وجود دارد کار را به جلو می‌برد.

وی افزود:‌ تاکنون 170 هزار میلیارد تومان قرارداد برای ساخت 35 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن منعقد شده است و 80 هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات پرداخت شده و از آنجایی این پرداخت اهمیت دارد که از محل منابع داخلی بانک پرداخت شده است و خط اعتباری یا کمک دیگری نبوده است.

مدیرعامل بانک مسکن عنوان کرد:‌ البته بانک مسکن حمایت کامل بانک مرکزی و دولت را همراه داشته و در عین حال ارداه نظام بر پیگیری این موضوع است که کنترل تورم را داشته باشد.

وی درباره افزایش سرمایه بانک مسکن گفت: خوشبختانه در لایحه بودجه سال آینده افزایش سرمایه این بانک به میزان 100 هزار میلیارد تومان مصوب شده است و به دولت اختیار داده شده که نسبت به افزایش سرمایه اقدام کند که از محل فروش اموال و دارایی‌های مازاد دولتی و ترکیبی از منابع دیگر تامین می‌شود که در تاریخ نظام بانکی این میزان افزایش سرمایه بی‌سابقه بوده است.

حسینی اظهار کرد: بانک مسکن زیان انباشته ندارد و تنها مشکل نقدینگی وجود دارد چون در طرح نهضت ملی مسکن سپرده‌ای وجود ندارد و از همان روز اول تسهیلات در حال پرداخت است.کمک افزایش سرمایه کمک مناسبی است که بتواند به این رسالت خود به خوبی عمل کند.

مدیرعامل بانک مسکن در مورد عدم تعهد بانک‌های دیگر در پرداخت تسهیلات بانکی مربوط به بخش مسکن، اظهار کرد:‌ ما به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده‌ایم و به نوعی پسر خوب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار