لحظه به لحظه با 135مین روز حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

تهران (پانا) - تجاوز مستمر رژیم اسرائیل به باریکه غزه با توجه به انتظارات حمله قریب الوقوع اشغالگران به رفح که حدود 1.5 میلیون نفر آواره در آن حضور دارند، وارد صد و سی و پنجمین روز خود شد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
لحظه به لحظه با 135مین روز حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

بمباران زمینی و هوایی اشغالگران در مناطق مختلف باریکه غزه همچنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه روز شنبه تایید کرد که در 9 حمله رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 83 نفر شهید و 125 تن دیگر مجروح شدند و مجموع قربانیان رژیم صهیونیستی را به 28858 شهید و 68677 مجروح رسانده است.

با توجه به تداوم تهدیدهای اشغالگران علیه شهر رفح و بی توجهی آنها به تمامی درخواست‌های جهانی، شمار زیادی از آوارگان به رفح مجبور شدند مهاجرات معکوس در پیش بگیرند و به مرکز غزه بازگردند هر چند در این مسیر بازگشت امنیت آنها بیشتر از پیش به خطر می‌افتد.

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 135مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

07:57 | قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز ساحل شهر رفح در جنوب نوار غزه را گلوله باران کردند.

07:53 | رسانه‌های عبری زبان تجمع شنبه شب را بزرگترین تجمع ضد نتانیاهو و کابینه او از 7 اکتبر توصیف کردند


07:47 | لیندا توماس گرینفلید نماینده آمریکا در شورای امنیت: اگر پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه به شکل فعلی به رای گذاشته شود، تصویب نخواهد شد.

- پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده نتایج توافقی را که آمریکا روی آن کار می‌کند، محقق نخواهد کرد و با آن در تضاد است.

- شورای امنیت باید متعهد شود هرگونه اقدامی به افزایش فشارها بر حماس جهت پذیرش توافق مورد نظر این کشور منجر شود.

لحظه به لحظه با 135مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
07:39 | جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز یکشنبه خانه‌ای را در محله شیخ رضوان در شهر غزه بمباران کردند که طی آن 7 نفر شهید و شمار زیادی هم زخمی شدند.

07:33 | تصاویری دیگر از تظاهرات هزاران صهیونیست در تل آویو برای توافق فوری تبادل اسیران و برگزاری انتخابات زودهنگام

00:33 | رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در حال تشدید بمباران مناطقی در شهر رفح و اطراف آن در جنوب باریکه غزه است.

00:27 | بمباران خان‌یونس؛ اشغالگران بار دیگر خان‌یونس را بمباران کردند.

00:20 | شهادت 10 نفر بر اثر بمباران آپارتمان مسکونی و زمین کشاورزی

در پی بمباران خانه ای در دیرالبلح در مرکز باریکه غزه و زمین های کشاورزی در شمال رفح، 10 فلسطینی از جمله کودک و زن به شهادت رسیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار