مربی کاراته و نایب‌قهرمان کاراته کشور در گفت‌وگو با پانا:

آموزش و پرورش محل شکوفایی استعدادها است

ورامین (پانا) - مربی کاراته و نایب‌قهرمان کاراته کشور، آموزش و پرورش را محل شکوفایی استعدادها دانست و از کسب 4 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز توسط کاراته‌کاران ورامینی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش محل شکوفایی استعدادها است

پروین احمدی در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: «کاراته کیوکشین، یکی از شاخه‌های مختلف هنر رزمی است که در ژاپن تأسیس شده و به سرعت در سراسر جهان شناخته شده و محبوب شده است. این هنر رزمی بر اصول اخلاقی، قدرت بدنی، تمرکز و تمام قدرت روحانی تأکید دارد.»

او ادامه داد: «کاراته کیوکشین به عنوان یک سبک خالص هنر رزمی شناخته می‌شود که بدون استفاده از تجهیزات چوبی یا سلاح‌های دست‌ساز و فقط با استفاده از قدرت بدن و تمرینات فعال اجسام، آموزش داده می‌شود. همچنین کاراته کیوکوشین به فلسفه مشخصی اعتقاد دارد که شامل احترام، صداقت، صبر و استقامت است. مبارزان کیوکوشین در تمرینات خود به تنها شدن می‌پردازند تا به تقویت روحیه خود بپردازند.»

مربی کاراته و نایب‌قهرمان کاراته کشور افزود: «ورزشکاران کاراته‌کار شهرستان ورامین در این زمینه تاکنون در مسابقات مختلفی شرکت کرده‌اند. مسابقاتی چون در سطح شهرستان، استان، کشور و حتی این ورزشکاران توانسته‌اند در سطح بین‌الملل هم مدال‌های باارزشی را کسب کرده و باعث سربلندی کشور و شهرستان شوند.»

احمدی در رابطه با شرکت ورزشکاران ورامینی در مسابقات بین‌المللی این رشته اظهار کرد: «خوشبختانه دوباره این موقعیت فراهم شد تا دختران ورزشکار شهرستان ورامین در مسابقات بین‌المللی کشور که به میزبانی پردیس برگزار شد، شرکت کنند و در این عرصه بدرخشند و بتوانند مدال‌های زیادی را برای شهرستان به ارمغان بیاورند.»

وی خاطرنشان کرد: «ورزشکاران کاراته‌کار ورامینی، تجربه مسابقات زیادی را دارند بنابراین امید زیادی داشتیم تا بتوانیم مدال‌های خوشرنگ زیادی برای شهرستان ورامین کسب کنیم و باعث افتخار و سربلندی کشور و شهرستان ورامین شویم که این افتخار بار دیگر میسر شد و ما توانستیم با چهار طلا، سه نقره و سه برنز در بخش ‌کمیته یا مبارزه به دیار خود بازگردیم.»

احمدی در رابطه با رده سنی مسابقات گفت: «مسابقات در رده‌های سنی مختلفی همچون خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد. این مسابقات در سطح بین‌المللی و با حضور چند کشور همسایه به میزبانی پردیس صورت گرفت‌. تعداد ورزشکاران کاراته‌کار اعزامی شهرستان ورامین به پردیس ۲۲ نفر بود که در بخش کمیته شرکت کردند و نتایج مطلوبی را به دست آوردند.»

مربی کاراته و نایب‌قهرمان کاراته کشور در رابطه با اینکه آموزش و پرورش چه نقشی در پیشرفت ورزشکاران و دانش‌آموزان دارد، اظهار کرد: «آموزش و پرورش زمینه شکوفایی استعداد دانش‌آموزان در رشته‌های ورزشی را فراهم می‌کند به‌طوری که برای دانش‌آموزان ورزشکار در رشته‌‌های ورزشی مختلف شرایطی را مهیا می‌کند تا بتوانند در سطح منطقه‌ خود و استان، خود را ارزیابی کنند و مقابل حریفان کشوری و سطح بین‌المللی حاضر شوند.»

وی افزود: «آموزش و پرورش در این زمینه نیز با نوسازی و بهسازی فضاهای ورزشی، فعال کردن انجمن‌های ورزشی، افزایش سرانه ورزشی مدارس ورامین و به‌ویژه شناسایی استعدادها و معرفی آنان به انجمن‌ها و تیم‌ها نقش مهم و ارزشمندی داشته است.»

احمدی با بیان اینکه یکی از اصول موفقیت آن است که تمام تلاش خود را انجام دهیم تا به آنچه می‌خواهیم دست یابیم، اذعان کرد: «تلاش‌های زیادی را برای موفقیت و سربلندی در این مسابقات متحمل شدیم و به‌صورت فشرده در باشگاه یا در پارک در نوبت بانوان ‌تمرین می‌کردیم. تلاش و پشتکار لازمه تحقق اهداف و دستیابی به موفقیت در هر زمینه‌ای است. شاید تلاش و کوشش ما تضمین قطعی برای موفقیت نباشد اما بی‌شک هر موفقیتی در سایه تلاش به دست آمده و نابرده رنج را گنج میسر نخواهند شد.»

دانش‌آموزخبرنگاران: معصومه حاجی‌پور و پریا یاراحمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار