با امضای تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه انجام می شود؛

توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری صنایع فرهنگی در سطح بین‌المللی

تهران (پانا) - پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، دانشگاه پیام نور و پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با امضای تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه، فعالیت‌های خود را در عرصه زیست‌بوم صنایع خلاق و فرهنگی در سطح بین‌المللی توسعه می‌دهند.

کد مطلب: ۱۴۵۹۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری صنایع فرهنگی در سطح بین‌المللی

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، برای کمک به ارتقای کمی و کیفی زیست‌بوم فناوری و نوآوری در صنایع فرهنگی و شناسایی و حمایت از شرکت‌های فناور، خلاق و دانش‌بنیان و همچنین، برگزاری دوره‌های استارت‌آپ و شتاب‌دهنده در حوزه بین‌المللی طی نشستی به تاریخ 24 بهمن‌ماه، تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه بین محمدحسین ایمانی‌خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، ابراهیم تقی‌زاده، رئیس دانشگاه پیام نور و علیرضا زراسوندی، رئیس پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

ایمانی‌خوشخو در این نشست که در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، با تشریح فعالیت‌ها و خدمات پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: نفس موضوع این پارک، بین‌المللی است و صادرات صنایع فرهنگی به خارج از کشور، از اولویت‌های اساسی ماست.

وی افزود: موضوعاتی همچون هنر، ورزش و گردشگری به روابط کشورها و دولت‌های مستقر در آن‌ها وابستگی زیادی ندارند و از این میان صنایع فرهنگی کمترین وابستگی را به خارج از کشور دارد و بدون نیاز به امکانات خارج از ایران و تاثیرپذیری مستقیم از تحریم‌ها، می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

ایمانی‌خوشخو با اشاره به گستردگی صنایع فرهنگی و هنری در کل کشور، تصریح کرد: این صنایع بومی از این منظر که در جای جای ایران وجود دارند، در صورت توسعه، به اقتصاد و توزیع عادلانه ثروت نیز کمک خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر در حال پیگیری استقرار و پیاده‌سازی دهکده صنایع فرهنگی هستیم و این موضوع با ایجاد فرصت‌هایی که این تفاهم‌نامه فراهم می‌کند، تسریع خواهد شد.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با اشاره به ظرفیت بالای علوم انسانی گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها متقاضی حضور در پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی هستند.

ایمانی خوشخو ادامه داد: دستگا‌ها، صنوف و شرکت‌های مختلفی با این پارک همکاری و تفاهم دارند و برنامه‌ها و دیدارهایی که در پارک دنبال می‌شود، با همکاری همین دستگاه‌ها و صنوف و متناسب با نیازهای کشور است.

در این نشست همچنین، ابراهیم تقی‌زاده، رئیس دانشگاه پیام‌نور با اشاره به برخی برنامه‌های وزارت علوم در مورد کاهش تعداد رشته‌های علوم انسانی گفت: در آینده نزدیک شاهد نوعی عدم توازن و تناسب در رشته‌های دانشگاهی خواهیم بود. از آنجا که پارک علوم و فناوری نرم باعث تقویت جایگاه رشته‌های علوم انسانی و هنر می‌شود، اهمیت بالایی دارد و می‌تواند این عدم توازن را تا حدی کنترل کند.

وی همچنین، نسبت به اینکه این تفاهم‌نامه بتواند به اقتصاد و فرهنگ ایران با استفاده از ظرفیت‌های خارج از کشور کمک نماید، ابراز امیدواری کرد.

در ادامه نشست، علیرضا زراسوندی، رئیس پارک بین‌المللی علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران گفت: این پارک با دستور وزیر در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایجاد شده و ما به دنبال کمک به بازاریابی بین‌المللی برای شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و هدف دیگر ما تسهیل‌گری برای واحدهای فناور و دانش بنیان است.

وی جذب ایرانیان خارج از کشور و غیرمقیم را از اولویت‌های پارک علم و فناوری بین‌المللی برشمرد و افزود: تلاش می کنیم افراد و شرکت‌های ایرانی خارج از کشور را بدون اینکه بخواهیم لزوما در ایران مستقر شوند، جذب کنیم.

حاضران در این نشست در پایان بر هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود تاکید و بیان کردند که با توجه به هماهنگی و زبان مشترک ایجاد شده بین سه مجموعه، تجمیع این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در راستای نیازهای کشور و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری صنایع فرهنگی در سطح بین‌المللی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار