مجلس دانش‌آموزی یک تشکل دموکراتیک و عصاره تشکل‌های دانش‌آموزی است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی مجلس دانش آموزی را یک تشکل دموکراتیک و عصاره تشکل‌های دانش‌آموزی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۶۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی یک تشکل دموکراتیک و عصاره تشکل‌های دانش‌آموزی است

علی مطهری در نشست با نمایندگان مجلس دانش آموزی در خصوص ماهیت مجلس دانش آموزی گفت: تشکل های متعددی در سطح مدارس فعالیت می کنند که تقریبا بیشتر اعضای آن ها در شوراهای دانش آموزی شرکت کرده و پس از انجام یک پروسه دموکراسی، در هیئت رییسه شوراهای دانش آموزی شهرستان و استان حضور پیدا کرده و با رأی دانش آموزان به عنوان منتخبین آن ها به مجلس دانش آموزی کشور راه می یابند این بدین معناست که عصاره همه تشکل های دانش آموزی در مجلس دانش آموزی حضور خواهند داشت.

وی گفت: برای حفظ زحمات انقلابیون و در این راه و مسیر سخت باید فلسفه پیروزی ، دلیل شکل گیری ، نحوه پیروزی، حاصل و دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی، برای نسل جدید تبیین شوند.

مطهری با اشاره به راهکارهای مختلف تبیین این مسیر گفت: تقویت تشکل های دانش آموزی در ابعاد گوناگون و مسیردهی به اعضای آن ها باید در دستور کار قرار گیرد، تقویت هویت ملی و دینی دانش آموزان در این تشکل ها باید پیگیری شده و به شکل گیری شخصیت نهایی آن ها برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی افزود: نگاهمان دانش آموز محوری است، برای تحقق این نگاه باید زمینه ها و بستر های تربیتی نیز شکل بگیرند، چراکه محیط های پرورشی ، تربیتی،اجتماعی و ورزشی بهترین بستر برای طی مراحل تربیت هستند.

مطهری به اهمیت فعالیت شوراهای دانش آموزی در مدارس گفت: مدرسه ای که دارای شورای دانش آموزی فعال باشد دارای روح است، حضور دانش آموزان در این شوراها باعث شکل گیری شخصیت آن ها پس از پستی ها و بلندی های موجود در مسیر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تکلیف همه ما برای ادای دین به نظام جمهوری اسلامی، حضور در پای صندوق های رأی است، جامعه دانش آموزی در شور و شوق انتخابات نقش اساسی را ایفا می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار