رییس سازمان دانش‌آموزی استان آذربایجان‌غربی:

مجلس دانش‌آموزی بهترین بستر برای تمرین دموکراسی و تحقق مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان است

ارومیه (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی استان آذربایجان‌غربی، مجلس دانش‌آموزی را بهترین بستر برای تمرین دموکراسی و تحقق مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی بهترین بستر برای تمرین دموکراسی و تحقق مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان است

حسین عباس زاده در نشست فصلی با نمایندگان مجلس دانش آموزی که در سالن جلسات سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی با حضور در این مجموعه در تصمیم گیری و تصمیم سازی حوزه دانش آموزی مشارکت می کنند، مجلس دانش آموزی بهترین بستر برای تمرین دموکراسی و تحقق فضیلت مسئولیت پذیری دانش آموزان است.

وی افزود: روند انتخابات مجلس دانش آموزی که با انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس آغاز و با انتخابات شهرستانی و استانی ادامه می یابد، یک پروسه و شاخصه مهم تربیتی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است، دانش آموزان با حضور در این پروسه به حضور در جامعه و روند انجام انتخابات های مهم آینده آماده می شوند.

رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی به اهمیت مجلس دانش آموزی اشاره کرد و گفت: مجلس دانش آموزی به نوعی پارلمان تصمیم گیری در یک موضوع خاص برای دانش آموزان است و تصمیم های این مجموعه در بالاترین سطح تصمیم گیری بوده و لازم الاجرا هستند.

وی با اشاره به لزوم زمینه سازی برای تحقق حیات طیبه توسط متولیان نظام تعلیم و تربیت گفت: دانش آموزان در بحث های دینی، اخلاقی، زیباشناسی، تربیتی و سایر ساحت های مورد اشاره در سند تحول بنیادین خود را برای آینده جامعه اسلامی آماده می کنند، آموزش و پرورش نیز زمینه و پیش نیازهای لازم را برای رسیدن به این جایگاه را باید آماده سازد.

عباس زاده ادامه داد: اهمیت مجلس دانش آموزی آن است که کلیه نظرات دانش آموزان از کف مدرسه، مرحله به مرحله از شورای دانش آموزی مدرسه به مجلس دانش آموزی منطقه و از مجلس دانش آموزی منطقه به مجلس استان و از مجلس استان به مجلس کشوری این است که دانش آموزان کلیه مدارس می توانند حرفشان را با واسطه مجلس دانش آموزی به بالاترین رده آموزش و پرورش که وزیر است برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار