کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

ضرورت آموزش کارآفرینی با روش‌های بسیار ساده توسط معلمان

تهران(پانا)- کارشناس اقتصادی گفت معلمان می‌توانند روش‌های خلاقیت و کارآفرینی را در مدارس با مسائل بسیار ساده و جزئی به دانش‌آموزان آموزش دهند. لذا ارائه آموزش ساده در زمینه‌ اصول اقتصاد چه در سطح کوچک‌تر از جامعه و یا چه یادگیری عمیق به عنوان چشم انداز و آینده ‌ای روشن برای تحصیل شفاف‌تر دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۴۶۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آموزش  کارآفرینی با روش‌های بسیار ساده توسط معلمان

عبدالخالق لطیفی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در واقع ما به معلمانی در زمینه اقتصاد نیاز داریم که مامور تدریس مفاهیم کسب‌وکار در زمینه‌های اقتصادی، جهت اینکه بتوانند به دانش‌آموزان روشنگری و تدریس کنند و دانش‌آموزان جوان ما را به سمت کسب‌وکار در آینده که بسیار ارزشمند است، سوق دهند.»

لطیفی گفت: «این موضوع در خصوص آموزش‌های مرتبط با آموزش‌های خرد قابل ملاحظه است از جمله مطالعه ساز و کارهای بازا‌رها و آشنایی با بازار‌سرمایه و سرمایه گذاری و همچنین آموزش اقتصاد رفتاری از جمله بررسی رفتار اقتصادی انسان، می‌پردازد.»

وی ادامه داد: «در واقع بیان پیدایش مدل‌های اقتصادی که در رفتار انتخاب‌ها و تصمیمات مشاهده می‌شود، استخراج شده که این کار موجب اصلاح مدل‌های قبل خواهد شد.»

این کارشناس در این خصوص که چه مسائلی ممکن است باعث جلوگیری از خلاقیت و کارآفرین‌شدن دانش‌آموزان شود، گفت: «اگر ما در این زمینه یک تشکل و برنامه‌ریزی منسجمی را به وجود بیاوریم، بسیار در اقتصاد کلان جامعه موثر است. در آموزش و پرورش افرادی را مسئول تشکل و برنامه کنیم که این کار شدنی و بسیار ثمربخش است.»

وی گفت: «از مجموعه آموزش‌های ارزنده‌ای که دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی باید درک و اندیشه کنند و همانا زمینه‌ساز کسب و کار آینده آنها باشد، درک مفاهیم اقتصاد خرد و کلان جامعه به روش ساده‌تر است.»

لطیفی ادامه داد: «می‌توان این آموزش‌ها را به روش‌های ساده‌تر ارائه کرد لذا ارائه آموزش ساده در زمینه‌ اصول اقتصاد چه در سطح کوچک‌تر از جامعه و یا چه یادگیری عمیق به عنوان چشم‌انداز و آینده‌ای روشن برای تحصیل شفاف‌تر دانش‌آموزان است. برای این کار باید معلمانی خلاق داشته باشیم.»

لطیفی درباره روش‌های تربیت دانش‌آموزان خلاق و کارآفرین گفت: «معلمان روش‌های کارآفرینی و خلاقیت را با کار‌های ساده آموزش دهند. به طور مثال دانش‌اموزان ترکیب دو ماده خوراکی مثل لیمو و نعنا که شربت لیموناد تهیه کنند و در ظرف‌هایی ریخته و به فروش برسانند. با این روش کار آفرینی آموزش داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار