احداث ۳۲ هزار کلاس درس از ابتدای دولت سیزدهم

تهران (پانا) - معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی کشور از احداث ۳۲ هزار کلاس درس طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم در کشور خبر داد و گفت دولت ۴۱ هزار میلیارد تومان در این خصوص هزینه کرده است.

کد مطلب: ۱۴۴۵۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
احداث ۳۲ هزار کلاس درس از ابتدای دولت سیزدهم

مجید عبداللهی امروز، ۱۳ بهمن در مراسم افتتاحیه آموزشگاه امید فردا که همزمان با ایام دهه فجر و با حضور وزیر دادگستری در شیراز برگزار شد، ضمن قدردانی از عنایت خیران مدرسه‌ساز گفت: در سال جاری ۶۰ درصد اعتبارات ساخت مدارس کشور توسط خیرین تأمین شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۲ هزار کلاس درس در کشور ساخته شده است، افزود: دولت ۴۱ هزار میلیارد تومان در این خصوص هزینه کرده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: فضای آموزشی به عنوان مدرسه سوم محسوب می‌شود و این یعنی دانش‌آموز وقتی در فضای آموزشی قرار می‌گیرد باید از خود فضا هم مطلب یاد بگیرد.

عبداللهی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر، مقایسه‌ای نسبت به وضعیت فضای آموزشی قبل و بعد از انقلاب اسلامی انجام داد و گفت: در قبل از انقلاب سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز یک متر و نیم بوده است اما امروز این سرانه به ۵ متر و ۲۲ سانتی‌متر برای هر دانش‌آموز رسیده است.

وی با بیان اینکه ساخت نسل دوم مدرسه از برنامه هفتم توسعه در کشور آغاز می‌شود و این مدارس چند ساحت تربیتی را در خواهند گرفت، افزود: احداث ۲۰۰ مدرسه از این نوع در کشور پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار