مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌‌وگو با پانا:

ایجاد و افزایش عزت نفس ملی از مهم‌ترین آثار دستاوردهای انقلاب بر رویه آموزش و پرورش است

شناخت دستاوردهای انقلاب توسط نوجوانان در شکل‌گیری هویت و اعتماد به نفس ملی موثر است

بهارستان دو (پانا) - مدیر‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، رسیدن به عزت نفس و باور عمیق قلبی به واژه «می‌توانیم» را از مهم‌ترین آثار دستاوردهای انقلاب بر رویه آموزش و پرورش دانست و گفت انقلاب اسلامی و دستاوردهای گران‌گوهر آن امانت‌هایی در دستان ما هستند که در فردایی نزدیک در دستان نوجوانان این مرز و بوم قرار خواهند گرفت.

کد مطلب: ۱۴۴۵۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد و افزایش عزت نفس ملی از مهم‌ترین آثار دستاوردهای انقلاب بر رویه آموزش و پرورش است

مسعود بهرامی در گفت‌‌وگو با پانا با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۵ سال اخیر گفت: «پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ مهم‌ترین رویداد سیاسی قرن در منطقه، جهان اسلام و سراسر جهان بشریت بود. این رخداد عظیم دستاوردهای ارزشمندی برای ملت داشته که تاکنون ادامه دارد و در حال رویش و ثمردهی است.»

بهرامی خاطرنشان کرد: «انقلاب استوار ما پیشرفت‌های چشم‌گیری در حوزه‌های علم، فناوری و نانو، زیست فناوری، هسته‌ای و... داشته به‌طوری که تمامی ملت‌ها دست‌های خود را برای تشویق کشورمان بالا برده‌اند.»

وی به نقش به‌سزای دانش‌آموزان در اکتساب این دستاوردهای گرانبها اشاره کرد و افزود: «این نکته حائز اهمیت را نباید به فراموشی سپرد که دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب با وجود تحریم‌ها و فشارهایی که دشمنان بر کشور ما تحمیل کردند، حاصل شد که تاکنون نیز ادامه دارد. دانش‌آموزان در جریان انقلاب اسلامی و به ثمر رسیدن این نهال نوپا و همچنین در جریان 8 سال دفاع مقدس بسیار جریان‌ساز بودند و قابلیت‌های منحصربه‌فرد دانش‌آموزان بیانگر بلوغ عقلی و معنوی آنان بود و امروزه نیز همان ویژگی‌ها در دانش‌آموزان کشورمان قابل رویت است با این تفاوت که این ظرفیت‌ها افزایش و بهبود یافته است.»

بهرامی ضمن تشریح خصوصیات دانش‌آموزان انقلابی، مسیر رهروان علم و پیشرفت امروزه را حفظ و گسترش انقلاب اسلامی خواند و اذعان کرد: «دانش‌آموزان دیروز همان جوانان برومند امروز هستند که با داشتن روحیه انقلابی، گروهی از جنس اقدام و عمل را تشکیل داده و با ابتکار خود تلاش در گره‌گشایی از مشکلات و بن‌بست‌های متفاوت علمی، فرهنگی، فنی و... دارند و امید است که با امید به آینده‌ای روشن و با ایمان به خدا انقلاب پرافتخار اسلامی را حفظ کنند‌. »

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص اثرات دستاوردهای انقلاب اسلامی بر رویه آموزش و پرورش کشور خاطرنشان کرد: «یکی از بزرگ‌ترین اثراتی که دستاوردهای انقلاب بر رویه آموزش و پرورش و تحصیل دانش‌آموزان داشته، ایجاد و افزایش عزت نفس ملی و رسیدن به باور عمیق قلبی به کلمه پرمعنای «ما می‌توانیم» است. روحیه و باوری که قبل از انقلاب اسلامی و در زمان استبداد حکومت پهلوی رو به خاموشی بود، امروز با کاهش و از بین رفتن وابستگی‌ها به ملت‌های دیگر این اعتماد به نفس در کشورمان بیشتر و هدفمندتر شده و ایران با اعتماد به نفس به سمت نوک قله‌ای که بسیار نزدیک است حرکت می‌کند.»

بهرامی بر نقش خطیر بانوان در فراهم‌سازی زمینه کسب دستاوردهای انقلاب تاکید کرد و افزود: «همانطور که رهبر فرزانه انقلاب می‌فرمایند زن مسلمان ایرانی با تشکیل انقلاب اسلامی از حاشیه جامعه به متن آمد و به او هویت و شخصیت بخشیده شد، زنان به عنوان نیمی موثر از جامعه همواره در همه جریان‌های کشور در طول اوج گرفتن انقلاب اسلامی تا جنگ و روزهای پرمشقتی که پشت سر گذاشته‌ایم، گره‌های زیادی را با سر انگشتان ظریف و اراده‌های مستحکم خود گشوده‌اند و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و... حرکت‌آفرینی می‌کنند و باز هم به گفته رهبری می‌توان اشاره کرد که می‌فرمایند در هر میدانی که بانوان مسئولانه وارد شوند، پیشرفت در آن میدان چند برابر خواهد شد، خصوصیت حضور بانوان در میادین مختلف این است که وقتی زن خانواده وارد میدان می‌شود، یعنی همسر و فرزندان او هم وارد میدان می‌شوند.»

وی شهدای بلندوالای انقلاب را یکی از پربرکت‌ترین دستاوردهای انقلاب برشمرد و تصریح کرد: «شهدا یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای پربرکت انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند که خودشان به تنهایی عامل ایجاد دستاوردهای مهم دیگر هستند. یکی از ارزشمندترین آن‌ها که این عزیزان نورانی با خون پاک خود به ارمغان آورده‌اند، امنیت و اقتدار ملی است که در سایه آن امروز می‌توانیم با خیال آسوده و با فکری باز به سوی اهداف‌ بزرگ‌مان حرکت کنیم.»

این مقام مسئول، حفظ دستاوردهای انقلاب را در گرو شناساندن آن‌ها به قشر نوجوان دانست و اظهار کرد: «بخش زیادی از فرآیند حفظ دستاوردهای انقلاب، شناساندن آن‌ها به نسل نوجوان است. چرا که شناختن این دستاوردها در شکل‌گیری هویت و اعتماد به نفس و ملی موثر است.»

وی افزود: «آگاهی‌بخشی از تاریخچه دستاوردهای کشور از یکی بایدها است که نهاد آموزش و پرورش به جد باید به آن بپردازد و به آن تاکید کند.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به انتظارات کشور از نسل جوان عنوان کرد: «انقلاب اسلامی و دستاوردهای گران‌گوهر آن امانت‌هایی در دستان ما هستند و در فردایی نزدیک در دستان نوجوانان این مرز و بوم قرار خواهند گرفت. باید امانتدارانی امین باشیم و همه در جهت حفظ، بسط و گسترش دستاوردها مجاهدت کنیم و هر کدام از ما در هر کجا که هستیم اجازه تجاوز و تعرض به این امانت‌هایی که به سختی کسب شده را ندهیم.»

دانش‌آموز خبرنگار: حنانه کربلائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار