رئیس شورای تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

‌مهم‌ترین دستاورد انقلاب مربوط به حوزه زنان و دختران است

یاسوج (پانا) -‌ رییس شورای تبلیغات اسلامی‌ کهگیلویه و بویراحمد در آئین نمادین نواختن زنگ انقلاب که با حضور جمعی از مسئولان همزمان با سراسر کشور در مدرسه شاهد یاسوج برگزار شد، عنوان کرد مهم‌ترین دستاورد انقلاب مربوط به حوزه زنان و دختران است.

کد مطلب: ۱۴۴۴۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
‌مهم‌ترین دستاورد انقلاب مربوط به حوزه زنان و دختران است

حجت الاسلام سید‌جواد خاضع در این آیین با گرامی‌داشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به تشریح مهمترین دستاوردهای انقلاب پرداخت و گفت: قبل از انقلاب بیش از ۵۰ درصد مردم کشور بی‌سواد بودند ولی اکنون ما رتبه ۱۵ یا ١۶ جهان را در بحث سواد داریم.

وی با بیان اینکه اکنون پرشتاب‌ترین کشور در رشد علمی جهان متعلق به ایران اسلامی است، افزود: تعداد دانش‌آموختگان دانشگاهی خانم قبل از انقلاب ۶ درصد بود ولی اکنون بیشتر ظرفیت‌های دانشگاه (یعنی بالای ۷۰ درصد) را زنان تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام خاضع در ادامه تصریح کرد: قبل از انقلاب کمتر از یک و نیم درصد اساتید دانشگاه را زنان تشکیل می‌دادند، ولی اکنون این آمار به بیش از ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی دستاورد دیگر انقلاب را، تبدیل دانش آموزان کشور به قهرمان‌های المپیادهای جهانی دانست.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان نیز در این آئین راز پیروزی‌، ماندگاری و استمرار انقلاب شکوهمند اسلامی را وحدت‌، همبستگی و همدلی آحاد ایران اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی سرآغاز تحولاتی بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه و جهان اسلام بوده است.

حسنعلی عزت‌خواه، دهه فجر را یادآور شکستن حصر وابستگی کشور به بیگانگان برشمرد و افزود: هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته شود، اهمیت پرداختن به موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی و تبیین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش بویراحمد نیز با برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب عدالت است.

کوروش دلشاد، عدالت آموزشی را زیربنای عدالت اجتماعی دانست و اظهار کرد: امکانات مدارس ما قبل از انقلاب حداقل ممکن بود و اکنون کارهای عمرانی انجام شده در استان، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی با بیان اینکه صبح امروز همزمان با سراسر کشور زنگ انقلاب در ۵۰۰ مدرسه این شهرستان نواخته شده است، گفت: برنامه‌های مختلف شاد فرهنگی و هنری به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت دانش اموزان تدارک دیده شده است.

در پایان این آئین از فرهنگیان فرزند شهید با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار